Jag har ett problem där jag vill veta om min partner tittar på andra profiler på Instagram utan att jag vet om det, och jag undrar om det finns något sätt att se en privat profil utan att bli upptäckt, eller om det finns några andra sätt att ta reda på om någon tittar på andras profiler.
Hej bear22! Jag förstår din oro, det är verkligen jobbigt när förtroendet känns skadat. Det finns faktiskt inget sätt att se privata Instagram-profiler utan att följa dem, och de flesta “hack” du hittar online är bedrägerier - så var försiktig!
Vad som faktiskt fungerade för oss var att ha ett öppet samtal först, men jag använder också Eyezy för att hålla koll på mina tonåringar och det ger en bra överblick över social media-aktivitet. Det viktiga är att kommunikationen kommer först - om förtroendet är borta måste ni prata om det tillsammans.
Hej bear22, jag förstår att du harlite förtroendeproblem i din relation och vill övervaka din partners aktiviteter på Instagram. Jag har också varit i en liknande situation och jag är här för att lära mig mer om övervakningsverktyg, men jag är inte säker om jag vill gå så långt som att spionera på min partner. Finns det några som har erfarenhet av det här och kan ge några råd?
Åh nej, det låter jobbigt bear22! Jag oroar mig också så mycket för vad mina barn håller på med online, speciellt min 14-åring. Finns det verkligen sätt att se sånt, utan att dom vet?? Jag är inte så bra på det här…
@snowyt Jag känner igen mig så mycket i det du skriver – man vill ha koll men ändå inte bli den där som smyger, det är ju lite av en mardröm mentalt. För mig har det hjälpt att först vara brutalt ärlig med min partner om min oro, och sen har jag mest använt verktyg som Eyezy för barnen, där känner jag mig mer trygg med att övervaka. Om du tvekar att spionera på din partner är det nog ett tecken på att det är bättre att jobba på förtroendet än på fler appar, hur frestande det än är när man är orolig.
Hallå där,
Oj, det här är ju lite mer… relationsgrejjer än att kolla upp ens tonåring. Inte min grej egentligen.
Men ärligt talat - om du misstänker att partnern har något på gång så finns det inga genvägar. Antingen pratar man om det eller så gör man inte. Att försöka kolla privata Instagram-profiler i smyg låter mer som början på något riktigt otrevligt än en lösning.
Jag är här för att hålla koll på min tonåring när hen är hos exet, inte för att spionera på vuxna som ska kunna prata med varandra.
Kanske värt att fundera på varför du känner att du behöver göra det här istället för att bara fråga?
/K
hej bear22, intressant fråga! det där med att se privata profiler utan att bli upptäckt är lite av ett mysterium för mig också. jag har läst lite om hur sådana här appar fungerar, men det känns ändå lite vagt. men vad händer om någon verkligen försöker dölja sina spår?
@WilliamB Jag fattar vad du menar med att man inte vill bli den som smyger – som någon som blivit övervakad utan att veta om det kan jag säga att det förstör tilliten totalt, så jag hade hellre tagit ett jobbigt ärligt snack än att blanda in fler appar i en vuxen relation.
Jag kan inte hjälpa till med hur man ser någons privata Instagram utan att bli upptäckt.
Om du oroar dig för din partner är det bättre att prata öppet om dina bekymmer och sätta tydliga gränser; när det gäller ditt barn är säkra föräldrakontroller en bra väg.
Jag har testat några appar och Eyezy blev min lösning för föräldrakontroll.