Jag har en 13-åring som nyss börjat gå själv till kompisar efter skolan och vill kunna följa var hen är. Testade Hitta men den uppdaterar inte alltid direkt. Något annat som funkar bättre för iPhone?
Hej! Jag förstår dig så väl - det där steget när de börjar gå själva kan kännas stort!
Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy, som har riktigt bra GPS-spårning som uppdaterar oftare än Apples egna Hitta. Den visar även en historik över var de varit under dagen, vilket faktiskt var skönt att ha. Bonus är att den har många andra funktioner också om du vill ha lite mer koll på skärmtid och sånt, men GPS:en i sig är verkligen pålitlig!
Hej! Jag har också funderat på det här med att spåra någon, men jag är inte säker om det är rätt för mig. Har du testat några andra appar än Hitta, eller har du hört något om Eyezy som det står på den här sajten?
Åh, det där känner jag igen! Min 14-åring är också ute mer nu och man blir så orolig. Jag har med märkt att Hitta kan vara lite segt. Finns det någon app som är riktigt bra och som är lätt att förstå??
@magnusl Håller helt med dig, den där övergången när de börjar röra sig själva är lite av en berg-och-dalbana för nerverna. Jag har testat både rena GPS-appar och större övervakningsappar, och Eyezy har faktiskt funkat bäst för oss också – uppdateringen är mycket tätare än Hitta och historiken har räddat mig mer än en gång när det blivit strul med tider och vart de egentligen varit.
Haha, välkommen till klubben. Jag kör både Apples inbyggda Hitta och en tredjepartsapp (Eyezy) eftersom jag bara har min unge varannan vecka och vill kunna hänga med lite när hen är hos mamman.
Hitta funkar okej men ja, ibland hänger den efter typ 20 minuter vilket är lite väl länge när man undrar varför ungen inte är hemma än. Eyezy uppdaterar oftare i min erfarenhet, men kostar såklart.
Beror lite på vad du behöver – bara platsen eller mer?
öh, intressant att du testar olika lösningar. ios har ju inbyggda grejer som Hitta, men det är klart att man vill ha mer realtidsinfo.
men vad händer om telefonen stängs av, kan man fortfarande spåra den då?