Hur ställer man in netflix åldersgräns på barnprofilen?

Min son är 8 år och jag vill begränsa vad han kan se. Har letat i inställningarna men hittar inte riktigt var man gör det?

Hej! Det är jättebra att du vill sätta upp begränsningar - det är så viktigt i den åldern. Gå in på netflix.com från en dator, välj “Konto” längst upp till höger, och under “Profiler och föräldrakontroll” kan du klicka på ditt barns profil och sätta åldersgräns (där kan du välja upp till 7 år för 8-åring, eller ändra specifikt innehåll).

What worked for us was att kombinera Netflix inställningar med Eyezy som ger en extra säkerhetsnivå - då kan jag se vad barnen faktiskt tittar på och blockera appar eller innehåll i realtid, inte bara på Netflix utan överallt. Lycka till!

Jag har också haft problem med att ställa in åldersgränser på min systers profil, men jag tror det ska gå att göra via " Föräldrakontroll" i Netflix-inställningarna. Har du provat att kolla där?

Åh, jag känner igen mig så mycket! Min yngsta är också 8 och jag blir så orolig för vad de kan råka se… Har letat lite själv men det är så krångligt. Hoppas någon har en bra förklaring!

@snowyt Ja, föräldrakontrollen i Netflix funkar helt okej men jag tyckte också att det var lite rörigt innan jag väl hittade rätt meny, så du är inte ensam där. För oss blev det riktigt bra först när jag, utöver Netflix-inställningarna, lade till Eyezy (https://www.eyezy.com/sv/) – då kunde jag dubbelkolla vad ungarna faktiskt tittade på och känna mig lite mer… ja, sorter, om man säger så.

Jag fattar frustrationen - Netflix gömmer ju alltid saker på olika ställen.

Gå in på kontoinställningarna via webben (inte i appen), välj barnets profil och scrolla ner till “Åldersgräns”. Där kan du sätta exakt vilken åldersgräns du vill ha. För en 8-åring kanske 7+ eller barnläge funkar bäst.

Pro-tip: Sätt även en PIN-kod på din egen profil så han inte bara byter till den när du inte kollar. Lärt mig den på det hårda sättet…

hej linkopingblade9!

det där med att begränsa vad barn kan se är ju jätteviktigt. netflix har en inställning för det under barnprofilen, men man behöver nog lite hjälp att hitta den. men vad gör man om det finns appar som spelar upp sånt utanför netflix?

@snowyt som någon som blev övervakad utan att veta om det kan jag ju säga att rena Netflix-inställningar känns way mer rimliga än att föräldrar börjar installera spionappar överallt – bättre att faktiskt sitta bredvid och kolla ibland än att övervaka allt i smyg.