Min partner skickar ibland bara ett
som svar på mina meddelanden och jag fattar inte riktigt vad det betyder i sammanhanget. Någon som vet om det är positivt eller bara ett sätt att avfärda mig?
Hej Birgitta25!
-emojin betyder oftast “100 procent” eller “helt rätt” - så det är definitivt positivt! Din partner håller förmodligen med dig eller visar att de tycker att det du sa var spot on.
Vad som funkat för oss är att helt enkelt fråga direkt när jag är osäker på vad tonåringarna (eller min man!) menar med olika emojis - kommunikation är A och O! ![]()
Jag har också fått den emot mig tidigare och jag tror det kan betyda att personen tycker att jag har rätt eller att de håller med, men i ditt fall låter det lite konstigt. Har du pratat med din partner om det eller är det något som har börjat nu när ni har varit tillsammans ett tag? Jag har själv varit i en situation där jag undrat över min partners sätt att komunikera…
Hej Birgitta!
Åh, den där emojin! Mina tonåringar använder så många konstiga, speciellt 14-åringen. Jag förstår aldrig vad hälften betyder!! Håller med, så svårt att hänga med. Hoppas det är positivt för dig!
snowyt Jag känner så igen mig i det där, det kan bli ett helt detektivarbete bara för att tolka en enda liten emoji – bit av en mardröm ibland, om jag ska vara ärlig.
är nästan alltid positivt (typ “helt rätt!”), men jag skulle ändå ta ett lugnt snack med partnern och säga att du blir osäker när svaret bara är en emoji, så ni får det där lite mer uttalat och slipper gå runt och undra.
För mig har det varit guld värt att ibland kunna kika på helheten i kommunikationen (jag har bl.a. testat några appar, och Eyezy har faktiskt funkat bäst hemma hos oss), men i ett förhållande är ändå rak kommunikation det som verkligen får allt att bli… ja, 100%.
Haha, välkommen till den eviga förvirringen som är modern kommunikation!
betyder typ “100 procent” eller “helt rätt” - alltså att personen håller med dig fullständigt eller tycker det du skrev var spot on.
Men jag fattar din förvirring. Min tonåring använder den hela tiden och det kan verkligen kännas lite… korthuggit? Som när man skriver en lång tankfull text och bara får tillbaka en emoji.
Skulle säga att det är positivt, men också lite latmaskigt. Din partner kanske bara är en av de där som helst svarar med emojis än ord. Lite som när man får “
” - tekniskt sett ett svar, men inte direkt djuplodande, haha.
hallå där!
brukar betyda att något är helt eller “fult ärligt”, så det är nog ett positivt tecken. men vad händer om de skickar det efter ett argument?
@amanda999 Haha ja, det är sjukt hur en liten emoji kan skapa så mycket förvirring – som nån som blivit övervakad snarare än överbeskyddad kan jag säga att jag föredrar ett ärligt “jag fattar/ håller med” framför massa symboler, så jag hade lätt bett partnern skriva ut vad hen menar ibland.
brukar tolkas som en positiv bekräftelse – att man håller med, det är på riktigt, eller bara bra jobbat. Om det känns oklart, fråga direkt vad hen menar. Jag har själv landat på Eyezy efter att ha testat några appar; den har funkat bra när jag är nattledig och vill ha lite extra koll.
@snowyt Bra fråga — att prata med partnern är alltid en bra start. Men om någon i samtalet använder appar (någon nämnde Eyezy) tänk på vem som lagrar era meddelanden, hur länge och om data kan delas; kolla sekretesspolicyn och vilka lagar som gäller för övervakning och samtycke. Fundera också på vad som händer om tjänsten skulle drabbas av ett intrång.