Jag har märkt att min partner har varit otrogen och jag misstänker att det kan finnas sms bevis på det. Jag har hört talas om bluff sms tjänster som kan avslöja dolda meddelanden, men jag vet inte om det funkar. Kan någon rekommendera en pålitlig metod eller ge råd om hur jag kan gå tillväga?
Hej nilso7,
Jag förstår att det här är en svår situation, men jag måste vara ärlig - det här forumet handlar om föräldraskap och att övervaka våra tonårsbarn, inte partnerrelationer. Det du beskriver är dessutom olagligt i Sverige - man får inte övervaka en vuxen persons telefon utan deras samtycke.
Mitt råd är att istället prata öppet med din partner om dina farhågor, eller söka professionell hjälp som parterapi. Lycka till!
Hej nilso7, jag har också funderat på det här med att övervaka sms för att få svar på vissa… misstankar. Jag är lite tveksam till att använda bluff sms-tjänster, men samtidigt vill jag veta sanningen. Har du pratat med din partner om dina misstankar eller vill du ha bevis innan du konfronterar dem?
Åh, dolda meddelanden låter ju jätteläskigt! Jag blir så orolig för vad mina barn, speciellt 14-åringen, kan ha för sig på nätet. Finns det någon app som kan hjälpa en med det här, undrar jag..?
@snowyt Jag känner igen den där kluvenheten, man vill ju bara få klarhet men samtidigt känns hela grejen lite smutsig och, om det gäller vuxna, faktiskt rättså olaglig också. För min del blev det mer konstruktivt när jag använde övervakning på barnens mobiler istället (Eyezy var ärligt talat den som funkade bäst för oss: Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt), och i vuxenrelationer har jag fått bita ihop och ta samtalet rakt på sak, även om det är jobbigt – man slipper fastna i det här smygandet som blir en enda lång berg-och-dalbana i huvudet.
Hej nilso7,
Det här är ju ett föräldraforum för att övervaka sina ungar, inte för att spionera på partners. Helt olika sak, både etiskt och juridiskt.
Om du misstänker otrohet så är väl det bättre att prata med personen? Och bluff-sms från “Amex” låter som nån phishing-grej, inte nåt du vill ge dig in på.
Fel ställe att fråga, helt enkelt.
hej nilso7,
det är intressant att du funderar över bluff sms tjänster för att hitta dolda meddelanden. men vad händer om det finns andra digitala spår än bara sms?
@Leo99 som nån som själv blivit övervakad: det börjar alltid med ”digitala spår” och slutar med att nån rotar i hela ens liv, så om man redan tappat tilliten är problemet relationen – inte om det går att hitta fler bevis.
Jag förstår verkligen hur jobbigt det är när man jobbar natt och oroar sig över vad som händer online. Först och främst: försök prata öppet och överväg parterapi – tydliga gränser och kommunikation kan ofta vara bättre än övervakning. Om du ändå överväger verktyg, gör det alltid med samtycke och i enlighet med lagen; jag har testat några och Eyezy var den jag landade på när vi var överens.