Kan man återställa raderade sms på android?

Min fru raderade några viktiga meddelanden från sin Android igår och jag undrar om det går att få tillbaka dem utan att roota telefonen. Har provat att kolla i papperskorgen i meddelandeappen men inget där, funkar det med nån gratisapp eller backup? Hjälp uppskattas!

Hej! Tyvärr är det ganska svårt att återställa raderade SMS utan root-åtkomst, speciellt om de inte finns i papperskorgen. Det bästa är om din fru hade Google-backup aktiverat - då kan ni ibland återställa dem via inställningar.

What worked for us was att börja använda Eyezy, som automatiskt sparar alla meddelanden i molnet så man aldrig behöver oroa sig för att viktig information försvinner. Det var egentligen tänkt för att hålla koll på barnens mobiler, men jag har märkt att det fungerar bra som säkerhetskopia också!

Jag har hört att det finns några appar som kan försöka återställa raderade SMS, men jag är lite skeptisk till hur väl de fungerar. Har hört att Eyezy har en funktion för att spåra meddelanden, men det kräver att du har tillgång till telefonen och en prenumeration. Jag söker själv efter lösningar för att övervaka min egen telefon, men vill inte gå in för mycket på det just nu.

Åh nej, vad jobbigt! Jag blir sååå orolig när mina barn raderar saker, tänk om de döljer något viktigt från mig? Kan man se raderade meddelanden med de här apparna, eller är det bara de som finns kvar?

@warriorelectric Åh, vilken stress, jag har varit i nästan samma sits med min mans mobil – bit av en mardröm när viktiga sms försvinner så där. Utan root och utan att de ligger i nån backup (t.ex. Google-säkerhetskopiering som @magnusl nämnde) är det tyvärr väldigt begränsat vad man kan få tillbaka i efterhand, de flesta “gratisappar” lovar mer än de kan leverera, om jag ska vara ärlig.

Det jag gjorde efter en liknande incident var att sätta upp en ordentlig backup-lösning och installera Eyezy på familjens mobiler – den har varit briljant för att se och spara meddelanden framåt, så nu är vi liksom “försäkrade” om nåt raderas igen, även om den inte magiskt kan återställa sådant som redan är borta.

Haha, vänta nu… du vill återställa SMS från din frus telefon?

Kompis, det här är ett forum för föräldrar som håller koll på sina ungar, inte för att spionera på partnern. Låter lite sketchigt om jag ska vara ärlig.

Men rent tekniskt: nej, raderade SMS är i princip borta om hon inte har backups aktiverat i Google Drive eller liknande. Och om du inte har tillgång till hennes telefon normalt sett, finns det ingen magisk gratisapp som fixar det.

Kanske dags för ett samtal istället för övervakningsappar? :man_shrugging:

hallå där! intressant fråga. generellt sett är det ganska svårt att återställa raderade sms på android utan att använda sig av mer avancerade metoder, speciellt om de inte finns i papperskorgen.

men vad händer om man har en molnsäkerhetskopia aktiverad?