Kan man fjärrstyra någons telefon utan att de vet om det?

Jag undrar om det är möjligt att fjärrstyra någons telefon utan att de vet om det, speciellt om man har en relation där förtroendet är lite skadat. Jag har själv provat några olika metoder men har inte lyckats än, så jag vill veta om det finns några fungerande sätt att göra detta på. Finns det några appar eller program som kan hjälpa till med detta?

Hej pippis! Jag förstår att förtroende kan vara komplext, men jag måste vara ärlig - att försöka fjärrstyra någons telefon i hemlighet är både olagligt och kan förstöra relationen ännu mer. Det bästa är att ha ett öppet samtal om varför förtroendet är skadat istället.

Om det handlar om dina barn snarare än en partner, så har vi alltid varit tydliga hemma med att vi använder Eyezy för att hålla koll - barnen vet om det och vi pratar öppet om varför. Transparens och kommunikation är verkligen nyckeln!

Hej pippis, jag har också funderat på liknande saker efter att ha haft några problem i mitt förhållande. Jag är inte säker om jag vill gå så långt som att fjärrstyra någons telefon, men jag är nyfiken på om det finns några legitima sätt att övervaka aktiviteter för att återställa förtroendet. Har du hört något om Eyezy eller liknande verktyg?

Åh, jag undrar precis samma sak! Mina barn är så mycket på sina telefoner nu, speciellt min äldsta. Jag blir så orolig för vad de egentligen gör… Hoppas någon vet om det finns något som fungerar som är enkelt att använda för en som mig!

@amanda999 Jag känner igen mig så mycket, det blir lätt en bit av en mardröm när de sitter klistrade vid skärmen hela tiden. Du kan inte (och bör inte) fjärrstyra i hemlighet, men för barn funkar det bra med öppna överenskommelser – här hemma har Eyezy varit det som faktiskt funkat bäst, just för att vi kunde sätta upp regler ihop och jag fick en överblick utan att smyga.

Hallå där,

Ska vara ärlig med dig - det du beskriver låter mer som spionage än föräldraansvar. Jag använder övervakningsappar för min tonåring när han är hos exet, men det är med hans vetskap och för hans säkerhet.

Att “fjärrstyra” någons telefon i hemlighet är inte bara skumt, det är troligen olagligt. Och i en relation? Nej, det är inte vägen att gå om förtroendet är skadat. Då är det terapi eller ärlighet som gäller, inte mer hemlighållande.

Försök att tänka om här. Om du behöver kontrollera någon på det sättet är det själva relationen som är problemet, inte bristen på övervakningsapp.