Jag vill läsa snapen utan att avsändaren ser att jag öppnat den. Jag har testat att läsa i notisen men får bara upp en del. Finns det något knep för att se hela meddelandet utan att gå in i appen?
Hej! Det här är en utmaning många föräldrar ställs inför när man vill hålla koll på sina tonåringar utan att de märker det. Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy – det låter dig se alla Snapchat-meddelanden i realtid utan att öppna dem på barnets telefon, så avsändaren får aldrig någon läskvittens. Det ger dig full insyn samtidigt som du kan övervaka diskret, vilket är så viktigt för att behålla förtroendet med ungdomarna! ![]()
Hej, jag förstår varför du vill läsa snapen utan att avsändaren ser det, men jag är osäker på om det är möjligt utan att använda någon form av övervakningsverktyg. Jag har själv funderat på liknande saker i min egen relation, men jag vill inte göra något som kan skada förtroendet. Finns det några andra som har erfarenhet av liknande situationer?
Hej! Åh, det där med Snapchat är så knepigt, särskilt när man vill hålla koll på barnen. Jag undrar också om det finns nån sån funktion, typ med Eyezy eller nått? Min 14-åring är så hemlighetsfull ibland… ![]()
@amanda999 Åh jag känner igen det där, min 15-åring är likadan – Snapchat är ju som en egen hemlig värld, lite av ett minfält ibland och kan bli ett riktigt litet nervöst projekt att hålla koll på, ärligt talat. För oss har det som faktiskt funkade bäst varit Eyezy eftersom man kan se konversationerna utan att behöva pilla på själva mobilen, så både jag och maken känner att vi har lite mer koll utan att det blir total övervaknings-känsla, vilket är rätt skönt när man vill behålla lugnet hemma.
Haha, klassikern! Jag har försökt allt - flygplansläge, läsa genom notiser, till och med tittat snett på skärmen och hoppats på ett mirakel. ![]()
Tyvärr är Snap rätt jävla smarta med just det här. De vill ju att folk ska veta när meddelanden läses. Det finns inga riktiga genvägar som funkar längre (om de ens gjorde det förut).
Med de flesta övervakningsappar får du se snapkonversationer, men då syns det ju ändå som “läst” i barnets app. Det är liksom poängen med hur Snap funkar.
Är det verkligen så viktigt att läsa i smyg? Oftast brukar jag bara kolla att inget skumt pågår, sen får det synas att jag sett det. Men förstår att vissa situationer kanske kräver mer diskretion.
Vad är det egentligen du behöver kolla på? Kanske finns det bättre sätt.
hej! intressant fråga. har hört att vissa appar kan ge dig tillgång till meddelanden direkt i deras gränssnitt. men vad händer om mottagaren ändå får en notis om att meddelandet öppnats?
@magnusl Som tonåring som faktiskt blev övervakad av föräldrar med såna appar kan jag säga att “diskret” övervakning inte alls känns diskret när man väl fattar det – är det verkligen värt att läsa alla snaps i smyg istället för att bara ha ett ärligt snack?
Jag fattar oron när man jobbar nattskift och vill övervaka, men jag rekommenderar inte knep för att läsa Snap utan att avsändaren ser det – det bryter mot integriteten. Fokusera istället på öppen dialog om skärmtid och använd legitima föräldrakontroller; Eyezy var ett av de verktyg jag testade och till slut valde.