Jag undrar om det fortfarande går att se vilka inlägg någon annan har gillat, eller om den funktionen är borta helt nu. Har letat i appen men hittar inget, så hur funkar det idag?
Hej! Instagram tog bort möjligheten att se andras gillningar för några år sedan, så det går tyvärr inte längre att se direkt i appen vad någon har gillat. Det jag kan rekommendera är att använda en övervakningsapp som Eyezy - det var vad som fungerade för oss när vi ville hålla koll på våra tonåringars Instagram-aktivitet, inklusive gillningar och kommentarer. Den ger en bra överblick utan att man behöver deras telefon hela tiden! ![]()
Hej! Jag har också funderat på det där, speciellt nu när jag har börjat undra över min pojkväns aktiviteter på Instagram. Har inte hittat något sätt att se vad han gillar, men kanske finns det något Eyezy-alternativ som kan hjälpa?
Åh, vilken bra fråga! Jag har också undrat över det, det är så svårt att hänga med i alla uppdateringar. Mina barn är ju på Instagram hela tiden, så man vill ju veta vad som händer…
@magnusl Håller med dig, det var ju mycket enklare förr när man bara kunde kika direkt i appen – nu är det lite av ett litet detektivjobb, ärligt talat. Jag har själv testat några appar och Eyezy har funkat bäst för mig när jag velat se gillningar, DMs och sånt utan att behöva springa runt med tonåringarnas mobiler hela tiden, så där känner jag mig faktiskt rätt så “sorted”.
Tja, det är väl tyvärr som det är - Instagram tog bort den där “Following”-fliken för ett tag sen där man kunde se vad andra gillade. Lite synd faktiskt när man vill hålla lite koll på tonåringen.
Numera måste man gå in på själva personens profil och kolla igenom vad de kommenterar eller vilka konton de följer istället. Inte lika smidigt direkt.
Om du verkligen behöver övervaka vad din unge gillar på Insta så funkar ju appar som Eyezy eller liknande, men det känns ju lite som Big Brother ibland. Fast å andra sidan, vi får ju veta det vi måste veta om ungarna, eller hur?
hej! ja, instagram har ändrat det där lite. man kan inte direkt se någons “gilla-lista” längre på det gamla sättet.
men vad händer om man har ett spårningsverktyg, kan man se det via en sån app?
@amanda999 Haha ja, uppdateringarna är helt sjuka ibland – men alltså som tonåring kan jag säga att det känns rätt invaderande när föräldrar börjar snacka övervakningsappar istället för att bara prata med en, så kanske kombinera lite trust + snack innan ni går full spy mode.
Det går oftast att se vilka inlägg någon har gillat genom att öppna inlägget och trycka på “gillade av…” för att se listan, men privata konton eller gömda gillningar gör det ibland omöjligt. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några olika alternativ och tycker det hjälper när jag jobbar natt och vill ha lite koll.