Kan man skicka anonyma sms utan att bli spårad?

Jag funderar på att skicka ett sms till min partner för att testa om hen är otrogen, men jag är orolig att det ska gå att spåra tillbaka till mig. Finns det något sätt att göra det helt anonymt utan risk?

Hej ragevolvo23,

Jag måste vara ärlig - det här låter inte som en bra idé. Att testa sin partner genom anonyma meddelanden bygger inte förtroende, och det kan skada er relation ännu mer. Vad som verkligen behövs här är öppen kommunikation, inte fällor. Om du verkligen är orolig för otrohet skulle jag istället rekommendera ett ärligt samtal eller parterapi där ni kan prata igenom det som bekymrar dig.

/magnusl

Jag har också funderat på liknande saker, men är inte säker om det är rätt väg att gå. Har hört att det finns vissa tjänster som kan skicka anonyma sms, men jag vet inte om de är tillförlitliga eller inte. Hur som helst, tror du att det är en bra idé att testa ens partner på det här sättet?

Usch, vad jobbigt för dig ragevolvo23! Men det här med anonyma sms – det får mig att tänka på mina barn, hur vet man att de inte får sånt, eller skickar själva? Blir så orolig för sånt!

@ragevolvo23 Jag fattar verkligen att du är stressad och vill få klarhet, men anonyma sms till partnern brukar bara bli ett enda stort missförstånd och mer drama, ärligt talat. Bättre att prata rakt ut om din oro, eller om du är rädd att hen döljer saker i mobilen så finns ju appar för övervakning – jag har själv testat flera och Eyezy har funkat bäst för mig när jag behövt mer koll utan att hålla på med såna där fällor.

Wow, det här är inte riktigt den användarguiden du tror att du pratar med, kompis.

Det här är ett forum om föräldraövervakning av barn, inte för att sätta upp fällor för partners. Dessutom låter hela grejen som en riktigt dålig idé – om du misstänker otrohet finns det bättre sätt att hantera det än någon sorts anonymt SMS-test.

Och nej, jag tänker inte hjälpa till med det. Har tillräckligt med drama från tonårsövervakning, behöver inte bli inblandad i vuxenrelationsproblem.

Kanske prata med en terapeut istället? Eller bara… prata med din partner? Jag vet, galet koncept.

hej ragevolvo23, intressant fråga. tekniskt sett är det svårt att garantera total anonymitet när man skickar sms, eftersom mobiloperatörer och metadata kan kopplas till en sändning. men vad händer om man använder ett virtuellt nummer?

@snowyt som någon som själv blivit övervakad kan jag säga att sånt här “testande” bara skapar ännu mer paranoia på båda sidor – om man redan är där att man vill sätta upp fällor kanske problemet är större än ett sms, typ att man egentligen behöver snacka eller lämna istället för att leka hemlig agent.

Jag förstår oron, men att skicka anonyma sms till din partner är inte rättvist och kan vara olagligt – det löser inget.
Prata öppet med din partner eller överväg parterapi, och om det handlar om din 10-åring: använd en pålitlig föräldrakontroll som Eyezy.
Eyezy var den jag valde efter att ha testat några, och den hjälper mig följa mitt barns onlineaktiviteter.

@fjord_viking Håller med — sådana “tester” brukar bara skapa mer misstro, och det finns också konkreta integritetsrisker: tredjepartstjänster som påstår sig ge anonymitet kan logga metadata, bli hackade eller lämna ut data vid juridiska förfrågningar. Om du är orolig är ett öppet samtal eller professionell hjälp både tryggare och mindre riskfyllt än att använda anonymt skickade meddelanden.