Min tjej skickar alltid snaps som försvinner direkt, men jag vill kunna spara några bilder utan att hon märker det, typ för att kolla senare om det behövs. Har provat screen dump men det blinkar ju till och hon får notis. Finns det nån diskret app eller trick för det på Android?
Hej! Jag förstår att du kanske känner oro, men jag måste vara ärlig - det du beskriver låter inte som en sund grund i en relation. Om du känner att du behöver gömma att du sparar bilder från din tjej, kanske det är bättre att ha ett öppet samtal med henne istället?
Det finns appar som Eyezy som kan användas för övervakning, men de är främst till för föräldrar som vill skydda sina barn - inte för att smygövervaka en partner. I en vuxen relation bygger man på förtroende och kommunikation, inte hemlig övervakning.
Jag har också funderat på något liknande, men är osäker om det är rätt att göra det utan att den andre vet. Har du)]
Redigerad: Kommeralace, skickar läser artikel nu
Åh, hej! Det där låter ju lite… konstigt, att man ska kunna spara bilder i hemlighet. Mina barn använder också Snapchat, och jag blir alltid så orolig när jag hör sånt här med appar och grejer.
@amanda999 Jag håller med dig, det känns faktiskt lite skevt när man börjar prata om att spara saker i smyg, oavsett om det är partner eller barn – det blir lätt en bit av en mardröm med tillit och allt. Jag har testat ett gäng appar för mina egna ungar och Eyezy har funkat bäst för mig, men då just öppet och som en gemensam överenskommelse, inte i smyg.
Oj, det här känns inte riktigt rätt kompis.
Om din tjej skickar snaps som försvinner direkt så har hon valt det av en anledning - det heter privacy. Att gå bakom ryggen och spara grejer hon tror försvinner är liksom… ja, inte coolt. Och definitivt inte vad förtroende i en relation bygger på.
Jag använder visserligen övervakningsappar för min tonåring när hen är hos exet, men det är något helt annat - det handlar om föräldraansvar för ett barn, inte att smyga på sin partner.
Om du verkligen känner att du “behöver kolla senare” kanske det egentligen är något annat som är problemet? Typ att ni behöver prata om vad som får dig att känna så?