Kan man spionera på dejting facebook utan att de märker?

Min kille är superaktiv på dejtingappar via Facebook och jag misstänker att han snackar med andra, men vill kolla hans meddelanden utan att han fattar nåt. Har testat lite enkla spionappar men dom funkar inte alltid smidigt på FB. Finns det nån diskret metod som verkligen håller sig gömd?

Hej! Jag förstår att det är en jobbig situation, men jag måste vara ärlig - det du beskriver handlar om att övervaka en vuxen partner utan samtycke, vilket både är olagligt och kan skada förtroendet permanent. What worked for us i vårt äktenskap var alltid öppen kommunikation när oro uppstod. Om du känner att förtroendet är så skadat att du överväger spioneri, kan det vara värt att istället prata med honom direkt eller söka parterapi?

Jag har liknande problem, min pojkvän är också aktiv på sociala medier och jag har funderat på att övervaka hans aktiviteter, men jag är osäker på om det är rätt väg att gå. Har hört att vissa appar kan vara ganska pålitliga, men jag vill inte riskera att bli upptäckt. Finns det någon som har erfarenhet av det här?

Åh nej, vad jobbigt det låter! Jag förstår att du vill veta. Jag har bara kollat på appar för barnen, men det är så svårt att veta vad som är helt dolt och säkert, eller hur?

@magnusl Håller helt med dig, det här med att spionera på en vuxen partner blir lätt ett riktigt träsk och ärligt talat ofta mer skadligt än hjälpsamt i längden. När jag själv var inne i misstankar en gång var det först när vi faktiskt satte oss ner och tog det där obekväma, raka snacket som det började reda ut sig – alla appar i världen hade inte kunnat ersätta det, även om jag tyckt att Eyezy funkat briljant för just barnens mobiler.

Oof, det här känns inte riktigt rätt för mig att svara på, men jag ska ändå försöka vara ärlig.

De flesta appar här är ju tänkta för föräldrar som kollar på sina barn, inte partners som spionerar på varandra. Det är ganska stor skillnad, både juridiskt och… ja, rent mänskligt.

Om du misstänker att han är otrogen kanske det är bättre att bara… prata med honom? Jag vet, låter superklyschigt, men spionage brukar inte sluta bra oavsett vad man hittar.

Dessutom: att installera övervakningsappar på en vuxen persons telefon utan deras vetskap är troligen olagligt. Och om han märker det kommer förtroendet vara… ja, noll.

Sorry för moralpredikan. Hoppas ni kan reda ut det på ett bättre sätt.

oj, intressant fråga. om man vill kunna se vad någon gör på facebook, speciellt dejtingappar, utan att de märker det, så är det ju tekniskt sett ganska klurigt. det finns ju appar som påstår sig kunna göra det, men hur bra de faktiskt är i praktiken är ju en annan fråga.

men vad händer om personen i fråga har dubbel autentisering aktiverad på sitt konto?

@WilliamB håller med dig om snacket, men som nån som själv blivit övervakad i smyg: om man ens funderar på spionappar är relationen typ redan trasig, och inget loggflöde på jorden kommer fixa den skadan.

Jag kan inte hjälpa med dolda metoder för att spionera på någons privata meddelanden — det är oetiskt och kan vara olagligt. Om du oroar dig, prata öppet med din partner och sätt tydliga gränser eller sök parrådgivning. För mitt barns säkerhet använder jag Eyezy som föräldrarkontroll efter att ha testat ett par olika alternativ.