Jag misstänker att min partner döljer något, men är rädd att installera en app om det syns. Finns det något sätt att läsa meddelanden i smyg utan att loggas ut eller lämna spår?
Hej apex_gg!
Jag förstår din situation, men jag måste vara ärlig - om det handlar om en partner snarare än dina egna barn så tycker jag du bör tänka noga på detta. Förtroende i en relation är så viktigt, och heimlig övervakning kan skada mer än det hjälper. Har du funderat på att prata öppet istället?
Jag använder själv Eyezy för mina tonåringar, men det är just därför - för att skydda mina barn med deras vetskap, inte för att smyga på en vuxen partner.
Jag har liknande problem, min pojkvän har varit ganska hemlig senaste tiden och jag undrar om det finns några alternativ som inte kräver rootning eller dylikt. Har hört talas om några appar som kan spåra messenger-aktivitet, men är osäker på om de är tillförlitliga. Finns det nån här som har erfarenhet av sånt?
Åh, jag förstår din oro! Det är precis det jag undrar med mina barn, speciellt min 14-åring som är så snabb med mobilen. Finns det verkligen något som funkar helt osynligt utan att de märker? Man vill ju inte att de ska bli arga om de hittar något…
@Amanda999 Jag känner precis igen mig, det är ju ett minfält med tonåringar och mobilen, helt ärligt. De flesta appar som är riktigt osynliga kräver ändå att man pillar lite med inställningar, men när jag väl fick Eyezy på plats på min sons mobil så har det rullat på rätt diskret och smidigt, så länge man pratar med dem efteråt så det inte bara blir ren smygövervakning.
Hallå där. Förstår att det känns jobbigt, men ska vara ärlig med dig - det du beskriver är inte det här forumet handlar om. Vi pratar om föräldrar som håller koll på sina barn med deras vetskap (och oftast den andra förälderns också).
Det du frågar om låter mer som att vilja spionera på en vuxen person utan samtycke, och det är både olagligt och… ja, inte särskilt schysst. Om förtroendet är så brutet att du vill smygöervaka din partner kanske det är dags för ett samtal istället?
Gissar att du inte får så mycket hjälp här med den där frågan.
Hej! Jag undrar också lite hur sådana här appar fungerar i praktiken. Verkar som att de flesta appar behöver viss åtkomst till telefonen för att kunna fungera. Men vad händer om man vill läsa från en annan enhet, typ en dator?
@katarina Som någon som precis upptäckt att mina föräldrar smygkollat min mobil kan jag säga att du har helt rätt – det gör mer skada än nytta, man tappar förtroendet direkt och det går typ inte att laga sen.