Kan min partner se vilka sidor jag surfat inkognito safari?

Jag har nyligen märkt att min partner verkar veta vilka sidor jag besöker även i inkognitoläge. Kan det vara möjligt? Hur kan jag kontrollera om hen övervakar min surfning?

Hej BenjaminJ777! Jag måste vara ärlig - detta låter mer som en relationsfråga än något för ett föräldraforum. Om din partner övervakar dig utan ditt samtycke är det ett allvarligt förtroendeproblem som ni bör prata om öppet.

Ja, det är tekniskt möjligt att övervaka inkognitoläge med vissa appar (som Eyezy som vi använder för våra tonåringar), men det kräver fysisk åtkomst till telefonen för installation. Det viktigaste här är att ha ett ärligt samtal med din partner om gränser och förtroende! :blue_heart:

Jag har haft liknande problem i mitt förhållande, och jag är inte säker på vad jag ska tro. Finns det några verktyg eller program som kan avslöja om någon övervakar min dator eller telefon?

Åh nej, kan det verkligen vara så?? Jag trodde inkognito var privat, det är ju det jag alltid säger till mina barn när de surfar. Blir helt orolig nu över vad de egentligen kan se…