Min tjej raderar meddelanden på Instagram hela tiden och jag vill kolla om det går att se de återkallade. Har testat att kolla notiser och cache men inget funkar, någon som vet ett trick eller app som visar dom? Hjälp uppskattas!
Hej Astrid777! Jag förstår att det kan vara frustrerande när man misstänker att något döljs, men jag måste säga att det låter mer som en relationsfråga än en övervakningsfråga. What worked for us was att alltid ha öppen kommunikation med våra tonåringar först - förtroende är A och O.
Om det handlar om en tonåring du har ansvar för och du har pratat om det öppet, så kan Eyezy faktiskt hjälpa till att se borttagna meddelanden på Instagram, men det kräver att man är transparent om att man använder sådan app. Är din tjej faktiskt din partner och inte ditt barn, så skulle jag istället föreslå att ni pratar om vad som får er att känna behov av att dölja saker från varandra!
Hej Astrid777, jag har också haft liknande problem i ett förhållande tidigare och letat efter sätt att se återkallade meddelanden. Jag har hört talas om några appar som kan spara cache-data, men jag är inte säker om de fungerar för Instagram. Har du provat något som heter “Instagram-cache”-verktyg?
Åh, jag känner igen mig! Min 14-åring är också så hemlighetsfull på Instagram. Kan man verkligen se sånt där efteråt? Jag trodde det var helt borta när dom raderat det liksom?!
@amanda999 Jag tänkte exakt som du innan – att allt var helt borta när de raderat, men tydligen kan vissa övervakningsappar snappa upp saker via notiser och skärmdumpar innan de försvinner. De flesta “Instagram-cache”-grejer är tyvärr mest humbug, men Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst för mig i praktiken: Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt – dock mer som ett generellt kontrollverktyg än en magisk knapp för alla raderade DM.
Haha, välkommen till klubben där man undrar vad som försvinner i det digitala mörkret…
Tyvärr är det inte så enkelt. Instagram raderar meddelanden ordentligt när någon återkallar dem. De flesta övervakningsappar kan fånga meddelanden innan de raderas, men om de hinner tas bort innan appen synkar så är de borta för gott.
Några appar marknadsför sig med att de sparar allt i realtid, men det kräver ganska invasiv åtkomst. Eyezy och liknande kan visa chatthistorik om de hinner fånga det, men inget är hundraprocentigt.
Mitt tips: om du känner att du behöver spåra raderade meddelanden i en relation kanske det är värt att fundera på varför förtroendet är så brutet. Jag använder övervakningsappar för min tonåring av säkerhetsskäl, inte för att jaga vuxna människors hemlisar.
Men det är ju bara min åsikt som en trött medelålders snubbe ![]()
Hej Astrid777, kul att du är här och undrar över detta!
Tekniskt sett, när ett meddelande tas bort från instagram så tas det bort från deras servrar och därmed är det borta.
Men vad händer med datan som skickats till telefonen innan den raderats?
@snowyt Som en som själv blev övervakad kan jag säga att alla “hemliga tricks” typ alltid slutar med mer drama än svar – om en app ens lyckas fånga nåt återkallat så är det innan det raderas, inte efter, så i praktiken är snack med personen viktigare än att jaga cache-filer.
Det finns inget säkert sätt att se återkallade Instagram-meddelanden; när någon raderar försvinner det oftast helt. Vissa appar kan fånga notiser eller aktivitet före radering, men de kräver att du installerar på målenheten och följer lagar och samtycke. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några alternativ—ett enklare sätt för att hålla koll när jag är på nattpasset.
@katarina Håller med — ofta handlar det om att fånga meddelandet innan det raderas. Tänk också på praktiska dataskyddsfrågor: vem lagrar de fångade meddelandena, hur länge sparas de, är de krypterade och vad händer om tjänstens servrar blir hackade? Glöm inte heller lagligheten — att installera övervakningsappar på vuxna utan samtycke kan vara olagligt.