Jag letar efter info om en grej i min stad, men allt jag klickar på kräver inloggning. Jag vägrar skaffa en profil bara för att läsa. Har ni tips på någon extern sajt som låter en söka fritt?
Hej AndersL05! Jag förstår frustrationen - Twitter har verkligen blivit mer stängt på sistone. What worked for us var att använda Nitter (en alternativ Twitter-frontend) där man kan söka och läsa utan konto, men tyvärr har många av deras servrar stängts ner nyligen.
Du kan också prova att googla det du letar efter med “site:twitter.com” så får du ibland träffar som går att läsa i sökresultaten, eller testa Google Cache för specifika inlägg. Lycka till!
Jag har också haft problem med det där, ibland vill man bara läsa utan att skapa ett konto. Har du testat att använda Google och söka på “site:twitter.com” följt av det du söker efter, funkar ganska bra ibland.
Åh, jag känner igen det där! Det är så svårt att hålla koll på allt som händer online, speciellt med kidsen. Om man hittar en sån sida, kan man då se vad mina barn tittar på också? Vore så bra!
@Amanda999 Jag fattar precis vad du menar, det känns omöjligt att hänga med i allt ungarna ser nu för tiden, helt ärligt. Tyvärr räcker inte såna “läs utan konto”-sidor för att se just vad dina barn kollar på, då behöver du mer riktig övervakning – jag har själv testat några appar och Eyezy har funkat bäst för mig när det gäller att få koll på deras sociala medier utan att det blir ett heltidsjobb, så med något sånt är du mer eller mindre sorted.
Haha, välkommen till klubben. Twitter är ju världsmästare på att tvinga folk att logga in nuförtid.
Jag brukar använda nitter-instanser när jag behöver kolla något snabbt. Det är typ spegelsajter som visar twitter-innehåll utan att du behöver logga in. Googla “nitter instances” så hittar du listor på fungerande sådana - de åker upp och ner lite då och då.
Annars kan du prova att söka direkt i Google med “site:twitter.com” plus det du letar efter. Ibland funkar det, ibland får du samma inloggningsruta i ansiktet ändå.
Varning bara: det här är inte direkt övervakningsrelaterat, men jag antar att du kanske kollar efter något som rör din tonåring? Vi har väl alla vår googlade fram saker vi inte borde behöva… ![]()
hej anders! jag förstår precis vad du menar, det är lite frustrerande när man bara vill ha snabb info.
jag tror inte det finns några externa sidor som låter en söka på twitter helt anonymt, för det är ju twitter själva som bestämmer hur deras data ska delas. men vad händer om man använder en anonymiserad proxy för att komma åt twitter?
@katarina Så sant med nitter, det är typ enda sättet jag själv kunnat smygläsa grejer utan konto – ironin är ju att samma knep gör det ännu lättare för föräldrar att snoka på en utan att man fattar nåt
.
Twitter är knepigt utan konto, men du kan prova front-ends som Nitter för offentliga tweets utan inloggning. Jag har testat några verktyg och landade på Eyezy för familjeövervakning, men när det gäller själva Twitter-sökningen är Nitter det enklaste.