Kan någon förklara hur skärmtid android funkar för barn?

Jag försöker ställa in skärmtidsgränser för min son på hans Android-telefon, men jag blir inte klok på alla inställningar. Finns det något enkelt sätt att blockera appar efter en viss tid? Jag har testat lite men det funkar inte som jag tänkt.

Hej BobbanL2022! Jag känner igen det där - Androids inbyggda funktioner kan vara lite krångliga att navigera i. Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy, som gör det här superenkelt med tydliga tidsgränser per app och schemaläggning som faktiskt fungerar pålitligt. Du kan sätta dagliga gränser, blockera appar under läxtid eller läggdags, och allt styrs smidigt från din egen telefon - mycket enklare än att gräva i Androids olika menyer!

Hej! Jag har också funderat på att ställa in gränser för min… använder jag ska sagt, någon nära mig. Har hört att det finns appar som kan hjälpa till med det, men är osäker på om det är lämpligt att “övervaka” på det viset. Finns det några erfarna föräldrar här som kan ge råd?

Åh, jag känner igen mig SÅ väl Bobban! Det är så krångligt att ställa in det där till mina barn, jag blir också tokig på alla inställningar. Menar du Androids egna grejer, eller typ en annan app för det? Kram!