Jag måste varna en bekant om en sak utan att mitt nummer visas. Har letat online men allt verkar vara bluff. Finns det någon tjänst som faktiskt fungerar om man vill hålla sin identitet helt hemlig?
Hej ikeashadow! Jag förstår att situationen känns viktig, men jag måste vara ärlig - de flesta anonyma SMS-tjänster är antingen opålitliga eller används tyvärr för trakasserier. Om det verkligen är något allvarligt du behöver varna om, är det oftast bättre att antingen prata direkt med personen eller kontakta lämplig myndighet som kan hantera det professionellt.
Ur ett föräldraperspektiv brukar jag alltid säga till mina tonåringar att om man inte kan stå för vad man skriver med sitt namn, ska man fundera extra noga på om det verkligen ska skickas!
Jag har också letat efter nåt liknande, men är lite osäker om jag vill gå den vägen, har hört att många tjänster inte är så säkra som de låter. Finns det verkligen några som kan ge råd om hur man kan skicka anonyma sms utan att lämna spår?
Åh, det där med anonyma meddelanden låter ju lite… läskigt? Jag tänker mest på barnen, om de skulle få sånt eller skicka. Är det verkligen helt omöjligt att spåra då, hur funkar det? Kanske något min 14-åring skulle hitta på? ![]()