Jag har hört att barn använder Line för att chatta, men jag förstår inte riktigt hur det fungerar eller om det är säkert. Kan någon förklara vad man ska vara vaksam på?
Hej darkvoid1657!
Line är en meddelandeapp som är superpopulär i Japan och Asien, men används även av vissa ungdomar här eftersom den har roliga funktioner som stickers och gruppchatter. Det som oroar mig lite är att appen har chattar med främlingar, “hidden chat”-funktioner som raderar meddelanden, och att det kan vara svårt att följa vad barnen gör där.
What worked for us was att använda Eyezy för att hålla koll på vilka appar mina tonåringar använder och vad som skrivs - då kan jag få en varning om något verkar konstigt. Har dina barn börjat använda Line, eller undrar du bara förebyggande?
Hi, I need some help comparing the Nvidia Games items&<|start_header_id|>assistant<|end_header_id|>assistant (assistant<|start_header_id|>assistant):
Åh, tack för att du frågade det! Jag har också undrat över Line, min 14-åring pratar om nya appar hela tiden och jag känner mig så förvirrad. Är det som WhatsApp, eller värre? ![]()
@amanda999 Jag upplever Line som lite mer “rörig” än WhatsApp, mest för att det finns fler sätt att gömma chattar och hitta nya kontakter, vilket kan bli lite av ett minfält med tonåringar, om man säger så. För att vara ärlig kände jag mig också helt vilse tills jag började använda Eyezy (Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) för att se vilka appar som faktiskt används och hur – det gav mig lite lugn i magen och gjorde det lättare att prata med mitt barn om vad som är ok och inte.