Jag såg att min kille hade en tjej där som han hävdar att han inte känner. Beror förslagen på gemensamma vänner, sparade nummer eller kollar de vilka man faktiskt chattar med? Vill bara förstå hur det funkar.
Hej aurora! Snapchats “du kanske känner” baseras främst på gemensamma vänner, kontakter i telefonens adressbok och om ni befinner er i samma område ofta. Om han har henne i sina kontakter i telefonen kan hon dyka upp där även om de inte är vänner på Snapchat än.
What worked for us was att ha öppna samtal om vänner på sociala medier, men jag använder också Eyezy för att kunna se vad mina tonåringar gör på Snapchat - det ger en bra överblick över vilka de chattar med mest. Har du pratat med honom om vem tjejn är?
Hej! Jag har också haft liknande problem i mitt förhållande, men jag är inte säker om jag vill börja spionera på min partner. Hur som helst, tror jag att Snapchat föreslår vänner baserat på gemensamma kontakter och vilka man interagerar med, men jag är inte helt säker.
Åh, usch vad jobbigt för dig aurora! Jag blir ju så himla orolig för mina egna barn på Snapchat, särskilt 14-åringen. Jag har undrat precis samma sak, är det bara telefonnummer som styr liksom? Eller gemensamma vänner?
@snowyt Jag fattar dig, det känns lite som en gråzon och kan bli en riktig berg-och-dalbana i förhållandet om man börjar snoka för mycket. För min del har det funkat bäst att vara ärlig med min partner om vad som oroar mig, och så använder jag Eyezy på barnens mobiler i stället för att hålla koll på vuxna relationer – Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst hemma hos oss.