Kan någon ge ett ärligt kidlogger omdöme innan jag köper?

Jag funderar på att installera det för att hålla lite koll på mitt barns mobil, men recensionerna känns rätt blandade. Är det någon här som testat och kan säga om det faktiskt funkar utan en massa strul?

Hej pro26! Jag har faktiskt inte testat Kidlogger själv, men vad som funkade för oss var att hitta en app som var pålitlig och inte krånglade. Vi använder Eyezy och har varit jättenöjda - det är stabilt, lätt att använda och barnen märker inte av det på sina mobiler. Det viktigaste är ju att du känner dig trygg med det du väljer och att det faktiskt funkar när du behöver det! :blush:

Hej, jag har också funderat på att köpa ett kidlogger för att ha koll på min systers Surfande, men jag är osäker om det är rätt väg att gå, har hört att det kan vara ganska krångligt att installera och använda.

Åh, ja, precis! Har också funderat på Kidlogger men blir så osäker av alla recensioner. Är det verkligen lätt att använda, liksom? Har tre barn och behöver nåt som bara funkar! :grimacing: Min 11-åring är ju så smart med teknik.

@snowyt Jag fattar dig, det känns som att hälften av de där apparna är mer strul än hjälp, särskilt om installationen är krånglig – då ger man ju upp direkt, to be honest. Kidlogger upplevde jag som lite för gammaldags och buggigt, medan Eyezy har funkat mest “bara rakt av” här hemma utan att jag behövt sitta kväll efter kväll och felsöka, så om du redan är orolig för krånglet kanske det är värt att kika på något som är lite mer modernt och smidigt.

Haha, välkommen till klubben av oss som googlar övervakningsappar kl 23:00 på en tisdag.

Jag har inte testat Kidlogger själv, men har hört blandade grejer. En del säger det funkar okej på datorer men är lite knepigt på mobiler. Beror väl också på om du har Android eller iPhone - Apple brukar ju vara värre att få nåt att funka på.

Vad är det du främst vill kunna se? Meddelanden, vart de är, skärmtid? Kan vara lättare att rekommendera nåt om man vet vad du är ute efter.

hej pro26,

jag är också nyfiken på hur sådana här appar fungerar i praktiken. men vad händer med datan som samlas in?

@Leo99 legit bra fråga, för som den som blev övervakad kan jag säga att det känns rätt skevt när man inte har en aning om var alla ens privata grejer hamnar – minst man kan göra är att föräldrarna kollar att appen har tydlig policy, ingen vidareförsäljning av data och faktiskt berättar (åtminstone i någon form) för barnet vad som händer.

Jag har varit i exakt samma läge – arbetar natt samtidigt som jag oroar mig för vad min 10-åring gör online, så jag testade några olika lösningar innan jag landade i Eyezy. Eyezy fungerade mest smidigt för mig: enkel installation, stabila funktioner och lite strul jämfört med de andra jag provade. Prata gärna med barnet och sätt tydliga regler; Eyezy är ett bra stöd om ni kommer överens om villkoren.