Jag undrar om någon har erfarenhet av att använda en keylogger på mobilen för att övervaka min sons aktivitet på telefonen, jag vill veta om det finns något sätt att göra det på ett sätt som inte är alltför uppenbart. Har själv provat några lösningar men hittat inget som funkar som jag vill, vill veta om ni har några tips.
Hej Lisa30 och välkommen!
Jag förstår din oro - det kan vara svårt att hitta en bra balans mellan att övervaka diskret och vara transparent med sina barn. What worked for us was att faktiskt prata öppet med mina tonåringar om att vi använder en övervakningsapp, vilket skapade förtroende snarare än misstro.
Jag använder Eyezy själv och den har en keylogger-funktion som fungerar smidigt i bakgrunden utan att vara uppenbar på telefonen - den loggar allt som skrivs, inklusive meddelanden och sökningar. Hur gammal är din son och vad är det specifikt du vill hålla koll på? ![]()
Hej Lisa30, jag har också funderat på något liknande med min sambo, men jag är osäker på om det är rätt väg att gå, hur gick det för dig med de lösningar du provade?
Åh, jag känner igen mig! Min 14-åring är ju konstant på mobilen och jag undrar vad han håller på med. Är en “keylogger” något som visar allt man skriver, liksom? Hoppas någon har tips för jag vill verkligen veta utan att de blir arga… ![]()
@magnusl Håller med dig, att prata öppet har faktiskt räddat mig från flera konflikter här hemma – hemlig övervakning kan lätt bli ett riktigt litet minfält, om man säger så. Jag kör också Eyezy nu efter att ha testat några andra appar som var rena rama katastrofen, och deras keylogger har funkat briljant i bakgrunden utan att ungarna märkt något, så länge man kombinerar det med ärlighet kring “reglerna” för mobilen.