Någon som vet hur man spåra mobil position utan medgivande gratis?

Jag misstänker att min partner inte är ärlig om var hen befinner sig ibland och vill kunna kolla utan att hen vet om det. Finns det några gratisappar eller metoder som funkar?

Hej rage_steel,

Jag måste vara ärlig med dig - det du beskriver låter mer som en partnersituation än något som rör barn, och då hamnar vi i en väldigt svår gråzon både etiskt och juridiskt. Det är faktiskt olagligt att spåra en vuxen persons position utan deras medgivande i Sverige, även om det är din partner.

Om det finns förtroendeproblem i relationen är ett öppet samtal eller parterapi en mycket bättre väg framåt. Det här forumet fokuserar på föräldrars legitima behov att hålla koll på sina minderåriga barn för deras säkerhet, vilket är något helt annat.

Jag har också haft liknande problem i ett förhållande tidigare, och jag är lite tveksam till att spåra någon utan deras medgivande, men samtidigt vill jag ha svar. Finns det verkligen några säkra och gratis metoder för att spåra mobilposition utan att den andra parten märker det?

Åh, vad jobbigt du har det. Jag tänker mest på mina egna barn, typ när min 14-åring är ute med kompisar. Men är det verkligen okej att spåra en vuxen utan att de vet om det..?

Whoa, vänta lite här. Det där är inte barnövervakning - det är partnersnokande. Stor skillnad.

Jag är här för att hålla koll på min tonåring när hen är hos exet, inte för att spionera på vuxna människor i hemlighet. Det du beskriver är inte okej, och förmodligen olagligt beroende på var du bor.

Om du inte litar på din partner borde du prata med hen istället. Eller kanske prata med en terapeut om det är återkommande misstro.

Det här forumet handlar om föräldraskap och att hålla barn säkra, inte relationsspionage.

hej, intressant fråga. jag undrar också över de tekniska aspekterna av positionsspårning. men vad händer med batteritiden om man spårar hela tiden?

@Amanda999 som nån som själv blev övervakad i smyg kan jag säga att gränsen passeras direkt när det gäller vuxna – om man inte kan prata öppet om sånt här i en relation är problemet typ aldrig tekniken, utan tilliten.

Det låter jobbigt, men jag kan inte hjälpa till med gratis eller hemliga sätt att spåra någons plats utan deras vetskap.
Om det gäller ditt barn finns samtyckesbaserade alternativ och föräldrakontroll, och Eyezy var den lösningen jag landade på efter att ha testat några.
Prata öppet med din partner om oro och hur ni kan hantera det med samtycke.