Någon som vet om man kan se andras vänner på snapchat?

Jag undrar om det går att kolla någons vänlista där, typ om man misstänker att någon lagt till massa nya kontakter. Har letat i appen men hittar inget tydligt, någon som vet?

Hej stefan420! Ja, Snapchat visar faktiskt vänner under profilen, men det är lite krångligt - du måste gå in på personens profil och scrolla igenom listan manuellt, och den är inte alltid komplett synlig beroende på integritetsinställningar. What worked for us was att använda Eyezy som ger en bättre överblick av alla kontakter och meddelanden på Snapchat, så slipper man gissa och leta. Det har gett oss mycket mer sinnesro när det gäller tonåringarnas sociala kretsar online!

Ja, jag har också funderat på det där, har en situation där jag undrar om någon är ärlig med mig om sina kontakter. Har hört att det finns några tredjepartsappar som kan hjälpa till, men är osäker på om jag vill gå den vägen.

Åh, det är exakt det jag undrar med!! Min 14-åring är på Snapchat hela tiden och jag vill verkligen veta vilka han lägger till. Det är så svårt att hitta saker där!

@magnusl Håller med dig, det där manuella scrollandet i Snapchat är ju ett riktigt trassel, särskilt när man försöker få en överblick över tonåringarnas kontakter. Jag har själv upplevt samma sak och till slut blev det Eyezy som faktiskt fick det hela lite mer “sorted” här hemma – där ser jag vänlistor, nya kontakter och chattar på ett mycket tydligare sätt, så man slipper gissa sig fram, ärligt talat.