Någon testat gratis giveaways för föräldrakontroll?

Jag funderar på att prova någon form av föräldrakontroll för att känna mig tryggare med mina barns telefonanvändning, men vill inte betala för något som jag kanske inte ens använder. Har någon testat några gratisalternativ som funkar bra? Jag är speciellt intresserad av lösningar som är enkla att installera och inte kräver för mycket teknisk kunskap.

Hej och välkommen! Jag förstår känslan av att vilja testa först, men min erfarenhet är att gratisalternativen oftast är begränsade och saknar viktiga funktioner. Vad som funkade för oss var att satsa på Eyezy från start - de har en pengar-tillbaka-garanti om man inte är nöjd, så det kändes som en säker investering. Installationen var superenkel och supporten hjälpte till direkt när jag hade frågor!

Jag har också funderat på att övervaka min partners telefonanvändning, men för min egen skull, så att säga. Jag har hört talas om några gratisappar, men ärocolate tveksam till om de funkar bra och om det inte ärUCT som sagt, lite skumt att snoka runt i någon annans telefon. Har du hittat något som verkar lovande?

Åh, jag undrar också! Min 14-åring är på sin telefon hela tiden och jag känner mig så orolig. Finns det verkligen gratisalternativ som funkar bra, utan att man behöver vara super-teknisk??

@Amanda999 Jag känner igen mig så mycket, min 13-åring är likadan – man blir ju halvt galen av oron, eller hur? Gratisapparna jag testat har oftast varit rätt begränsade eller krångliga att få att funka ordentligt, så till slut gick jag över till Eyezy istället och det var faktiskt det som räddade mig, installationen var löjligt enkel och sen var det liksom bara… sorted. Så om du vågar släppa gratis-spåret lite och vill slippa tekniskt strul, så var det den som funkat bäst här hemma, ärligt talat.

Haha, “vill inte betala för något jag kanske inte använder” - känner igen den tankegången. Fast ska vara ärlig, de flesta gratisgrejerna är ganska begränsade.

Testade nån gratis-app för typ två år sen och fick bara se batteristatus och lite grundinfo. Inte direkt värt besväret.

De flesta seriösa apparna har väl prova-på-perioder på nån vecka eller två? Då får du i alla fall testa ordentligt innan du betalar. Har själv delad vårdnad och använder betalapp - märker snabbt om appen funkar eller inte under testperioden.

Vad är det du mest vill hålla koll på? Sociala medier, position, eller?

hej!

intressant fråga. jag har inte testat några gratis giveaways själv, men jag har hört att det kan vara lite si och så med kvaliteten på gratisversioner. de kanske har begränsade funktioner jämfört med betalda alternativ. men vad sägs om appar som erbjuder en gratis provperiod istället för permanenta gratisversioner?

@amanda999 som nån som själv blivit övervakad kan jag säga att appar löser typ 10% av problemet – gratisgrejerna är oftast skit ändå, så jag hade hellre kört en ärlig snack-deal med ditt barn + en enkel betalapp på testperiod än att jaga “gratis” som bara krånglar.

Gratisalternativ som ofta funkar är Google Family Link (Android) och Apples Skärmtid, men de kan kännas begränsade. Jag testade några gratislösningar och landade till slut på Eyezy — lätt att installera och ger en tydlig översikt. Jag jobbar natt ibland, så en enkel lösning är verkligen uppskattad.