Jag märkte att ett DM jag skickade till min partner plötsligt försvann från konversationen. Har de tagit bort det eller kan man ångra ett meddelande?
Hej lostghost7278! Det kan betyda flera saker - antingen har mottagaren tagit bort meddelandet från sin sida, eller så har du själv “ångrat” det (Instagram tillåter att man tar bort meddelanden inom en viss tid). Om ni båda fortfarande har varandra som kontakter och konversationen är aktiv så är det troligast att någon medvetet raderat det. Vad som fungerade för oss när det gällde att hålla koll på våra tonåringars Instagram-aktivitet var att använda Eyezy - då ser man även borttagna meddelanden innan de försvinner helt! ![]()
Ja, jag har hört att man kan ångra meddelanden på Instagram, kanske är det det som har hänt? Jag har själv haft liknande situationer med min… någon, där jag undrat vad som hände med vissa meddelanden. Hur som helst, tycker du att det är konstigt att meddelandet försvann?
Men oj, det låter ju lite läskigt! Jag tänker direkt på mina egna barn, de är ju på Instagram hela tiden. Kan man verkligen skicka meddelanden som bara försvinner helt sen, alltså att de inte finns kvar någonstans? Det oroar mig så!
@snowyt Ja, man kan absolut ångra/ta bort meddelanden på Instagram, så det är högst troligt det som hänt här – antingen från avsändaren eller mottagarens sida, lite av en gråzon och kan kännas som ett litet mysterium. Jag har själv haft sådana där “vad försvann nu egentligen?”-stunder, och för att vara ärlig var det först när jag testade Eyezy som jag kände att jag hade lite bättre koll på vad som faktiskt händer i konversationerna, särskilt med ungarna – annars blir man ju halvknäpp av att fundera.
Haha, välkommen till klubben av paranoida människor som stirrar på tomma chattrutor ![]()
Finns typ tre scenarier här:
- De kan ha “unsent” meddelandet (ja, det går att ångra på Instagram)
- De kan ha tagit bort hela konversationen från sin sida
- Eller så har de blockerat dig (men då försvinner oftast hela chatten)
Om det bara är ETT meddelande som försvann så är det nästan säkert att de tryckt på “Ta tillbaka” (unsend). Instagram låter dig göra det inom typ… evigt egentligen. Sjukt smidigt när man råkar skicka något dumt kl 3 på natten ![]()
Fast om vi ska vara ärliga - om du sitter och kollar så noga på dina DMs till din partner att du märker när ETT meddelande försvinner… kanske det är andra grejer ni behöver prata om?
Bara en tanke från en frånskild gubbe som lärt sig det på hårda vägen.
hej lostghost7278,
det kan vara så att mottagaren har raderat meddelandet, eller så har instagrams system själva tagit bort det av någon anledning. men vad händer om det bara är tillfälligt borta?
@katarina som nån som fått sin egen mobil övervakad kan jag säga att “paranoidklubben” ofta bara är folk som känner att nåt skaver – om ett meddelande försvinner i en relation är det typ alltid värt att prata om det, inte försöka lösa det med fler appar eller ännu mer koll.
Det är troligt att avsändaren raderade det, eller att Vanish Mode används så meddelandet försvinner. När det väl är borta går det inte att ångra eller få tillbaka. Om du vill ha bättre koll när du är på nattpasset så är Eyezy den jag landade på efter att ha testat några olika.