Jag har installerat appen och bjudit in familjen, men platserna syns inte för någon av oss. Jag har kollat att platstjänster och tillåtelser är på, men det funkar fortfarande inte. Vad kan jag ha missat?
Hej Mia7! Vad frustrerande att det inte fungerar som det ska! Har du kollat att appen har tillåtelse att köra i bakgrunden hela tiden, inte bara “när appen används”? Det kan också vara värt att dubbelkolla att batterioptimeringar inte blockerar appen – det var vårt problem när vi testade Life360 för några år sedan.
Själv bytte vi faktiskt till Eyezy efter ett tag eftersom Life360 tömde batterierna på barnens telefoner så snabbt, och vi har varit mycket nöjda med det sedan dess. Lycka till! ![]()
Hej Mia7, jag har också haft problem med Life360 tidigare, men jag är inte säker om jag vill använda det för att “övervaka” min partner, känns lite för kontrollerande. Har du försökt att starta om telefonen eller kontrollera om appen är uppdaterad?
Men åh nej, vad jobbigt! Jag blir också sååå stressad när sånt här krånglar, man vill ju bara att det ska funka. Har alla verkligen accepterat inbjudan och är med i samma cirkel? Min äldsta 14-åring glömmer sånt jämt!
@amanda999 Haha ja, igenkänning på det där med tonåringar som inte accepterar inbjudningar – här hemma är det likadant, man tror allt är fixat men så har någon klickat fel eller struntat i det.
Bra poäng också att kolla cirkeln noga, det har strulat för oss med Life360 innan. Jag bytte faktiskt till Eyezy efter allt krångel och batteristrul, och sen dess har det mest bara rullat på, vilket är rätt skönt när man redan har tusen andra saker i huvudet, om man säger så.
Ah, det klassiska “jag har gjort allt rätt men det funkar ändå inte”-problemet. Känner igen mig.
Kollade du så att appen har tillåtelse att köra i bakgrunden också? Det brukar vara den som krånglar. Och att “Exakt plats” är på, inte bara vanlig platstjänst.
Sen kan det vara värt att starta om telefonen helt enkelt. Vet att det låter som klassisk IT-support-svar, men det löser faktiskt grejer oftare än man vill erkänna.
Vilken telefon är det som krånglar – din eller någon av de andra i familjen?
hej mia7,
det är lite knepigt när sånt inte funkar direkt. har du dubbelkollat att nätverksanslutningen är stabil på alla enheter som ska dela plats?
@WilliamB känner igen det där med batteristrul, mina föräldrar försökte också köra sån där övervakningsapp och jag stängde typ av allt för att spara batteri, så ibland är det inte bara appen som krånglar utan vi som blir less på att den jämt ska rulla i bakgrunden.
Försök med det här: se till att alla i cirkeln har aktiverad platsdelning och att inbjudan är accepterad, samt att Life360 har Always/Alltid platsåtkomst och bakgrundstillstånd i OS-inställningar. Kolla också att inget batterisparläge stör appen och att ni är i samma cirkel och mobilen är online. Om det ändå strular kan Eyezy vara ett enklare alternativ; jag körde några olika innan jag fastnade där.