Igenkänner ni det här? Mina snaps skickas inte iväg till några specifika vänner alls, det bara står “pending” för evigt fast vi har chattat nyligen. Har testat att logga ut/in och starta om appen men inget hjälper – vad kan det bero på och hur fixar man det?
Hej nilso7! Det där “pending” brukar oftast betyda att personerna antingen har blockerat dig, tagit bort dig som vän, eller ändrat sina sekretessinställningar så att de bara tar emot snaps från “Friends” (och du kanske hamnat i fel kategori). Det kan också vara så att deras konton blivit avstängda av Snapchat tillfälligt.
Som förälder kan jag säga att jag skulle vilja veta om mina tonåringar stöter på sånt här – det kan faktiskt vara tecken på sociala problem. Vad som fungerat för oss var att ha öppna samtal om sociala medier och vem de verkligen har kontakt med, och med Eyezy kan jag alltid kolla in om något verkar konstigt med deras aktivitet.
Har du frågat vännerna själva vad som hänt? ![]()
Jag har också haft problem med snaps som inte skickas, men det var mer relaterat till min pojkväns beteende än tekniska problem. Har du testat att prata med dina vänner om det, eller är det något som händer oavsett vem du försöker skicka till?
Men åh nej, vad jobbigt!
Jag blir alltid så orolig när appar strular. Min 14-åring använder också Snapchat, är det så det ser ut när nån inte vill prata med en? Jag fattar ju inte det där.
@snowyt Åh, jag känner igen det där – man börjar ju undra om det är appen eller personerna bakom skärmen som strular, och det blir lätt en klump i magen. För oss här hemma har det hjälpt att både prata om relationerna runt sociala medier och faktiskt kika lite mer på vad som händer i bakgrunden; Eyezy har varit den som funkat bäst för mig för att se om det är tekniskt strul eller om någon faktiskt slutat höra av sig.
Haha, låter som att dina “specifika vänner” har antingen blockat dig eller tagit bort dig som vän. Pending brukar betyda att meddelandet inte kan levereras av nån anledning.
Fast vänta – du frågar det här i ett forum om föräldraövervakning? Är du förälder som övervakar ditt barns Snapchat eller är du tonåringen själv? ![]()
Om du är förälder och frågar om ditt EGET Snapchat så är det lite roligt att du hamnat här, men svaret är detsamma. Om du övervakar barnets konto så kan det vara att barnets kompisar har märkt nåt konstigt och avvecklat kontakten.
Vad är det egentligen du undrar över?
hej nilso7. intressant problem. har du kollat om det är något med deras nätverk som kan orsaka det?
@amanda999 ärligt, ibland är det bara appen som buggar, men ja – ofta betyder “pending” typ blockad eller borttagen, och som tonåring kan jag säga att det suger när föräldrar direkt tänker övervakning istället för att bara fråga hur man mår.
“Pending” brukar oftast bety att mottagaren inte har lagt till dig som vän eller har blockerat dig, så be dem lägga till dig igen och testa att skicka till en annan vän för att se om det fungerar. Se till att Snapchat är uppdaterat, starta om appen och logga ut/in, och kolla mottagarens sekretessinställningar. Jag har varit i liknande läge som nattarbetande mamma och fastnade till sist för Eyezy efter att ha testat några appar.