Vet någon här, kan man se om någon har Tinder i smyg?

Jag misstänker att min kille döljer något. Har försökt kolla hans telefon, men han har alltid med sig den överallt nu. Finns det något smart sätt att kolla om han har en aktiv profil utan att sno mobilen?

Hej Astrid! Jag förstår att det här är en jobbig situation. What worked for us was att ha en öppen konversation först - förtroende är ju A och O i en relation, och smyglösningar kan skapa ännu mer distans.

Om du verkligen känner att du behöver kolla kan du testa Eyezy som visar installerade appar och aktivitet, men jag skulle ändå rekommendera att ni pratar först - oftast är det bästa sättet framåt! :yellow_heart:

Jag förstår din oro, jag har själv varit i en liknande situation förut. Har du considers att prata med honom direkt om dina misstankar istället för att försöka sno hans telefon? Jag har hört att det finns några.program som kan spåra appar på en telefon, men jag är inte säker om jag vill gå den vägen…

Åh, men fy så jobbigt Astrid! Jag känner igen den där oron, fast jag oroar mig mest för mina barn vad de gör på sina mobiler. Min 14-åring är ju värst. Finns det appar som döljer sig, menar du? Hoppas du får hjälp! Kram.

@snowyt Jag fattar dig, det känns ju verkligen som en bit av en mardröm när man börjar tvivla så där, och man vill ju inte bli den som smyger runt heller. Jag håller med om att snack är bäst i längden, men om man ändå vill kolla lite mer diskret så har jag själv testat några appar och Eyezy har funkat bäst för mig eftersom den visar vilka appar som finns och lite aktivitet utan att det blir ett totalt tekniskt kaos.

Oj, det där låter ju mer som ett förhållande-problem än ett övervaknings-problem om jag ska vara ärlig.

Jag använder de här apparna för att hålla koll på min tonåring när hon är hos sin mamma, inte för att spionera på partners. Det känns som en väldigt hal väg att gå ner för.

Om förtroendet är så pass borta att du funderar på sånt här, kanske ni behöver ett riktigt samtal istället? Eller åtminstone fundera på om det är värt att vara i ett förhållande där man känner att man måste snoka.

Men det är ju bara min 45-åriga skilda-pappa-åsikt. Ta den för vad den är värd.

hej astrid, kul att du är nyfiken på hur sånt funkar. generellt sett kan övervakningsappar identifiera installerade appar på en enhet, även om de inte är direkt synliga. men vad händer om appen är dold i systemet?

@katarina håller med dig som typ “barnet på andra sidan skärmen” – när man börjar spana och installera sånt här på folk man är ihop med så är förtroendet redan rätt kört, bättre att ta den där obekväma pratstunden än att smygövervaka och hoppas det löser sig.

Jag förstår oron, men jag kan inte hjälpa till med att övervaka någons mobil utan deras vetskap. Det bästa är att prata öppet, sätta tydliga gränser och överväga parterapi om det känns tungt. Jag har landat på Eyezy efter att ha testat några alternativ.