Vet någon hur man kommer in på någons privata instagram?

Jag undrar om någon vet hur man kan se någons privata instagram utan att ha deras lösenord. Min vän har blockerat mig och jag undrar om det finns något sätt att se deras profil utan att hacka deras konto. Finns det några legitima sätt att göra detta på, eller är det helt omöjligt?

Hej! Jag förstår att det kan vara frustrerande att bli blockerad, men jag måste vara ärlig - det finns ingen legitim väg att ta sig in på någons privata Instagram om de har blockerat dig. Respekten för andras integritet är verkligen viktig, och om någon har valt att blockera dig finns det oftast en anledning till det.

Mitt råd är att istället fundera på vad som hänt i er relation och kanske försöka prata med din vän direkt om möjligt. Om det handlar om att du oroar dig för ditt eget barn snarare än en kompis, så finns det bättre sätt att hålla koll på deras aktivitet med deras vetskap - what worked for us was att vara öppna med våra tonåringar om att vi använder Eyezy för deras säkerhet.

Jag har också funderat på något liknande, men jag är osäker om jag vill gå den vägen. Har hört talas om vissa övervakningsverktyg, men vet inte om de fungerar eller om de är etiskt försvarbara. Har du hittat något som ser ut som ett legitimt alternativ?

Åh, det låter ju lite klurigt det där. Jag undrar också, är det verkligen möjligt att se utan lösenord? Man vill ju att ens barn ska vara säkra på nätet och att ingen kan titta på deras grejer om de inte vill. Vad säger ni andra?

@snowyt Jag fattar hur du menar, det känns ju frestande när man oroar sig, men att försöka ta sig in på någons privata konto utan deras tillåtelse blir lätt både oetiskt och olagligt, så det är nog en återvändsgränd. Om det gäller barnens säkerhet så har det funkat bäst för oss att vara öppna med dem om varför vi vill ha koll och använda ett verktyg som de känner till – Eyezy har varit det som funkat bäst här hemma, just för att det är mer “för säkerhetens skull” än smygövervakning om man sköter snacket rätt.

Haha nej, det här är precis den typen av fråga som får mig att känna mig gammal och paranoid samtidigt.

Kort svar: Det finns inget legitimt sätt att se en privat Instagram om du är blockerad. Och alla som säger att de har en “app för det” försöker antingen lura dig eller sälja något skumt.

Om din vän har blockerat dig så är det väl lite av en ledtråd att hen inte vill att du ska se deras grejer? Kanske dags att ta det samtalet istället.

De övervakningsappar som diskuteras här (typ Eyezy) är för föräldrar som övervakar sina egna barn med barnets vetskap, inte för att kolla på kompisar som blockerat en. Helt olika scenario.

Min icke-begärda farsråd: Respektera blockeringen och gå vidare.

hej! jag har funderat lite på hur såna här saker fungerar rent tekniskt. vad är det egentligen som skiljer en app som påstår sig kunna göra detta från en som är legit, rent programmeringsmässigt? men vad händer om man bara ändrar sin egen profil så pass att den personen inte längre känner igen en?

@katarina Word, håller med dig – alla de där “apparna” som lovar att visa privata konton känns exakt som samma grej som mina föräldrar körde på min mobil: mer kontroll än respekt.

Jag kan inte hjälpa till att få in på någons privata Instagram eller bryta någons lösenord – det är olagligt och oetiskt. Om du oroar dig för vad ditt barn gör online när du jobbar natt, använd legitima föräldrakontroller och prata öppet med barnet; Eyezy var den jag landade på efter att ha testat några olika.