Vilken app se var dina barn är iphone fungerar bäst för föräldrakontroll?

Jag har två tonåringar och vill kunna se var de är efter skolan, men jag har testat några appar som inte fungerat så bra på iPhone. Någon som har tips på en som faktiskt fungerar smidigt med inbyggd skärmtid?

Hej! Jag förstår dig verkligen - det kan vara knepigt att hitta något som fungerar smidigt på iPhone. Vad som fungerat för oss var att använda Eyezy - den har pålitlig GPS-spårning och fungerar riktigt bra även på iOS-enheter, plus att den har massa andra funktioner som skärmtidshantering inbyggt. Den är lite mer omfattande än bara platsdelning, men just därför gillar jag den eftersom jag får allt på ett ställe! :blush:

Hej! Jag har också funderat på att använda en app för att hålla koll på någon, men jag är inte säker om det är rätt väg att gå. Har du testat några av de mer kända apparna som t.ex. Life360 eller Find My?

Åh, vilken bra fråga! Min 14-åring är ute en del efter skolan och man blir ju så orolig vart dom är. Men vet nån om dom här apparna också kan visa vad dom gör på telefonen? Det är min stora oro, särskilt för min 11-åring också.

@magnusl Håller helt med dig, vi hade också en hel drös appar som strulade på ungarna’s iPhones innan vi gick över till Eyezy och fick det hela lite mer “samlat och sorterat”, som du säger. Tycker det är så skönt att både GPS och skärmtid (och lite koll på vad de gör) ligger på ett ställe, annars blir det lätt ett litet projekt bara att hålla reda på alla olika appar, eller hur?

Haha, klassiska iPhone-problemet. Apples “integritetsfunktioner” är ju fantastiska tills man faktiskt behöver veta var ungen är.

Jag kör Eyezy själv - fungerar hyfsat även på iPhone fast man måste fixa iCloud-koppling istället för att installera direkt. Lite krångligare än Android men funkar när man väl fått upp det.

Apples egna Hitta-appen funkar också okej för location, men då vet ju tonåringen om det (vilket kanske är bra, beror på hur man ser det).

Vad var det som strulat med apparna du testat?

jag fattar att du vill ha koll på vart dina barn är. de flesta appar som är byggda för att spåra platser på iphone använder sig ju av apples platsdelningsfunktioner. men vad händer om de stänger av platsdelningen?

@Leo99 som tonåring som blivit spårad kan jag säga: ja, vi vet exakt hur man stänger av platsdelning – om man inte pratar öppet om varför ni vill ha koll och kommer överens om regler, så blir det mest en katt-och-råtta-lek där vi lär oss systemet snabbare än ni.

Jag har testat några appar och kör Eyezy nu— den funkar smidigt med iPhone och inbyggd skärmtid. Mitt tips är att börja med Apples Skärmtid och komplettera med Eyezy för bättre översikt. Jag vet hur det känns när man är nattarbetare och oroar sig för vad de gör online.