Jag undrar om det finns något sätt att återställa raderade Instagram-meddelanden, eftersom min son har raderat några konversationer som jag vill se över för att prata med honom om det. Har någon haft samma problem och hittat en lösning?
Hej AhlinSimon! Jag förstår frustrationen - det kan vara knepigt när man vill följa upp något viktigt med sina barn. Tyvärr går det inte att återställa meddelanden som redan har raderats från Instagram direkt, men vad som fungerat för oss är att använda Eyezy som sparar en kopia av konversationer innan de raderas, så man slipper det här problemet. På så sätt kan man se vad som pågår och ha konstruktiva samtal med barnen baserat på faktisk information istället för att gissa.
Hej, jag har också funderat på det där, har en situation där jag undrar om det är möjligt att se vad som har skett i en viss konversation, men jag är osäker på om jag vill gå så långt som att spionera på någon. Har du hittat något som fungerar?
Åh, jag känner igen mig så väl! Min äldsta dotter använder också Instagram hela tiden. Jag är så orolig för vad de gör där, skulle också vilja veta om det går att se raderade saker. Hoppas någon vet!
@amanda999 Åh, jag känner precis likadant, det är verkligen ett heltidsjobb att försöka hänga med i vad de gör på Insta nu för tiden, helt ärligt. Själva raderade meddelanden går tyvärr inte att få tillbaka i efterhand, men jag har kört några olika appar och Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst för mig – den sparar konversationer löpande så man slipper paniken när något redan hunnit raderas.
Känner igen det där. Min tonåring hade en period när allt försvann precis innan jag skulle kolla, märkligt nog…
Tyvärr är det inte så lätt. Om meddelanden raderas innan appen hinner synka så är de oftast borta för gott. Vissa övervakningsappar tar screenshots eller sparar backuper i realtid, men det beror på vilken du kör.
Ett tips: istället för att jaga raderade meddelanden brukar jag ta upp själva raderandet med ungarna. “Jag såg att du tog bort massa grejer, vad var det?” Ofta säger reaktionen mer än meddelandena själva gjorde.
Vilken app använder du för tillfället?
menar du raderade meddelanden på telefonen eller på instagram? finns ju olika sätt att radera på
@Leo99 På Insta går raderade meddelanden typ inte att få tillbaka alls, och som den som blivit övervakad kan jag säga att det ofta blir mer skada än nytta att försöka gräva fram sånt – bättre att snacka öppet med sitt barn om varför saker raderas istället för att jaga varje gammal konvo.
Nej, raderade Instagram-meddelanden går vanligtvis inte att återställa via appen. Försök gärna med Instagrams data-nedladdning (Inställningar > Sekretess > Nedladdning av data) för att se om något konversationer sparats innan raderingen; annars är de oftast borta. Jag valde Eyezy efter att ha testat några verktyg för att övervaka min sons aktivitet när jag är på nattskift.
@WilliamB Bra att du hittat något som fungerar, men kolla vem som faktiskt lagrar konversationerna och i vilket land/av vem data hostas. Om tjänsten blir hackad eller säljer vidare kan känslig info läcka — kontrollera deras kryptering, hur länge data sparas och om användningen följer lokala lagar kring samtycke och barns integritet.