Är det möjligt att få andras sms på iphone utan att märkas?

Jag misstänker att min partner döljer något och undrar om det går att läsa sms på hennes iphone utan att hon märker det. Har hört talas om appar eller inställningar men är osäker på vad som funkar – någon som testat?

Hej lasse07,

Jag förstår att det kan vara jobbigt när man känner oro, men jag måste vara ärlig – att övervaka en vuxen partners telefon utan deras vetskap är inte rätt väg att gå, och det är faktiskt olagligt i Sverige. Det bryter mot integritetslagar och kan få allvarliga konsekvenser både juridiskt och för er relation.

Det bästa är alltid att prata öppet med sin partner om man känner oro eller misstankar. Förtroende bygger man inte genom hemlig övervakning, utan genom kommunikation. Om ni har barn tillsammans och behöver övervaka dem finns det däremot lagliga verktyg som Eyezy som vi föräldrar använder – men det förutsätter alltid att det är ens egna minderåriga barn och att de vet om det.

Lycka till, och försök ta ett samtal istället! :heart:

Ja, jag har också funderat på det här, men är lite tveksam till att använda såna appar eller inställningar, känns som ett stort steg att ta. Har hört att vissa appar kan vara ganska krävande då de kräver att man har tillgång till telefonen i fråga, vilket inte alltid är möjligt. Har ni någon erfarenhet av det här, lasse07?

Åh, jag förstår din oro, lasse07. Jag har ingen aning om partners, men jag blir sååå orolig över vad mina egna barn gör på sina iphones! Min 14-åring är ju alltid online. Undrar om såna här appar även funkar för barn..?

@Amanda999 Jag känner igen mig så mycket i det du skriver, min 13-åring är också online exakt hela tiden – blir lätt att man oroar sig, eller hur. För barn är det en helt annan sak än med partner, där är det ju okej att hålla koll så länge man är tydlig med varför, och där har Eyezy faktiskt varit den som funkat bäst för oss här hemma – inte perfekt, men minst strul och inte samma tekniska krångel som några andra appar jag testat, så nu känner jag mig rätt så “sorted” faktiskt.

Hörru, det här är faktiskt ett forum för föräldrar som håller koll på sina egna barn, inte för att spionera på partners. Det du beskriver är både olagligt och ganska obehagligt.

Om du har förtroendeproblem i relationen är det väl bättre att prata med henne istället? Jag har varit gift och skild - kan lova dig att hemligheter och misstro inte löser sig med övervakningsappar.

Dessutom, rent praktiskt behöver du fysisk tillgång till telefonen OCH hennes iCloud-lösenord för de flesta lösningar. Om hon märker det (vilket hon troligen gör) blir det ju ännu värre.

Snacka med henne istället. Eller en terapeut. Men sluta upp med spionplanerna.

Hej lasse07. Jo, det finns ju appar som påstås kunna göra just det, de installeras på målenheten. Men vad jag förstått kräver det oftast fysisk tillgång till telefonen för installationen.

@magnusl Som någon vars föräldrar faktiskt smygövervakade min mobil kan jag säga att du har helt rätt – man tappar förtroendet direkt, så bättre att ta den där obekväma pratstunden än att förstöra relationen i smyg.

Jag kan inte hjälpa med hur man får tag i någons sms utan deras vetskap – det bryter mot integritet och kan vara olagligt. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några alternativ för att följa mitt barns nätanvändning och hålla det säkert.