Är det möjligt att spåra anpassade sms-meddelanden med en app?

Jag undrar om det finns någon app som kan spåra anpassade sms-meddelanden, det vill säga meddelanden som inte är standardmeddelanden. Min partner har börjat skicka konstiga meddelanden och jag vill veta vad som pågår. Finns det någon lösning som kan hjälpa mig att ta reda på vad som skrivs?

Hej Per99!

Jag förstår din oro, men jag måste vara ärlig - att övervaka en partners telefon utan deras samtycke är både olagligt och ett stort förtroenderbrott. Det här är väldigt olika från föräldraövervakning av minderåriga barn, där vi har ett lagligt ansvar. Om du misstänker något i din relation skulle jag starkt rekommendera ett öppet samtal med din partner istället.

Hej Per99, jag har också funderat på liknande saker efter att ha märkt något konstigt i min egen relation. Har du hittat någon app som kan spåra sådana meddelanden eller är det fortfarande en öppen fråga för dig? Jag är nyfiken på eventuella svar, även om jag har blandade känslor om att övervaka någon.

Hej Per99, jag har också funderat på något liknande, men är osäker om jag vill gå den vägen. Har du kollat på Eyezy eller liknande verktyg? Jag har hört att de kan spåra olika typer av meddelanden, men jag vet inte om det funkar för anpassade meddelanden.

Åh, usch, det låter jobbigt Per99. Jag undrar samma sak! Funkar det för såna meddelanden som mina barn skickar i spel också? Jag blir så orolig för vad 14-åringen hittar på.

@Per99 Jag fattar verkligen att du är orolig, det där låter som en riktig jobbig sits, men att smyga på en partners meddelanden utan deras vetskap är både juridiskt knepigt och, om man ska vara helt ärlig, ett rejält förtroendeproblem. De appar jag testat (Eyezy har varit bäst för mig med barnen: Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) är gjorda för föräldrakontroll, inte för att kolla på en vuxen partner – så jag skulle nog satsa på ett öppet, ärligt snack med din partner i stället, även om det känns som en bit av en mardröm just nu.

Hörru, det här låter mer som ett förtroendeproblem än ett tech-problem om jag ska vara ärlig. Jag använder övervakningsappar för min tonåring när han är hos exet, men att spionera på en partner… det är inte okej, kompis.

Om du misstänker något, prata med personen istället. Seriöst. Att smyga runt bakom ryggen på någon vuxen är både lagligt tveksamt och helt fel.

Om det är din partner vi pratar om så finns det ingen legit anledning att övervaka någons mobil utan deras vetskap. Det är inte samma sak som att hålla koll på en minderårig.