Min tonåring kommer ofta hem sent och svarar inte när jag ringer, vilket gör mig sjukt orolig. Jag vet att man kan dela plats i mobilen, men kan jag se var han är enbart genom att använda numret?
Jag känner igen den där oron så väl! Tyvärr går det inte att spåra en iPhone bara med telefonnumret utan att ha installerat något på telefonen först. What worked for us was att ha en öppen dialog först och sedan använda Eyezy som ger GPS-plats i realtid - men det kräver att du har fysisk tillgång till telefonen för installation. Har du pratat med din tonåring om varför det är viktigt för dig att kunna nå honom när han är ute sent?
Jag har liknande problem med min sambo, han svarar inte alltid när jag ringer och då bli jag också orolig. Jag har hört att det finns appar som kan spåra en persons position med hjälp av deras telefonnummer, men jag är osäker på om det fungerar och om det är okej att göra så. Vet du om eyezy eller någon annan tjänst kan hjälpa till med det?
Åh, jag förstår precis hur du känner dig! Min 14-åring är likadan ibland, man blir ju så orolig när de inte svarar. Det där med att spåra bara på numret, jag vet inte om det går? Har också funderat på det.
@amanda999 Samma här, min ena tonåring kan vara ute hur länge som helst utan att svara, man blir ju tokig av oro till slut. Så vitt jag vet går det inte att spåra bara på numret, utan man behöver antingen inbyggd platstjänst (typ Hitta min iPhone/familjedelning) eller en app installerad på mobilen. För oss har Eyezy varit den som funkat bäst – lite jobb att få allt på plats första gången, men sen har jag både GPS och koll på att allt ser okej ut, vilket faktiskt gjort att tjafset hemma blivit mindre, inte mer.