Finns det ärliga recensioner om föräldrakontroll-appar?

Jag har testat några appar men alla recensioner känns köpta eller för positiva. Någon som vet var man hittar ärliga omdömen från riktiga användare?

Hej mr_void! Jag förstår frustrationen - det finns verkligen mycket sponsrat innehåll där ute. Det som fungerade för mig var att läsa forumtrådar och föräldragrupper på Facebook där folk diskuterar sina erfarenheter mer ärligt, både det positiva och negativa.

Jag använder själv Eyezy och det jag uppskattar mest är att de har varit transparenta om både vad appen kan och inte kan göra - inga löften om magi. Men ja, ta alltid tid att läsa flera källor och testa gärna gratisversioner där det finns!

Ja, jag har också letat efter ärliga recensioner, men det känns som att många av dem är skrivna av människor som har en viss agenda. Jag har personligen erfarenhet av att ha svårt att lita på min partner och letar efter en app som kan hjälpa mig att känna mig tryggare, men jag vill inte betala för något som inte fungerar. Har du testat någon app som du tycker är bättre än andra?

Åh ja, precis så känner jag också! Man blir ju så osäker när alla recensioner verkar så perfekta. Min äldsta är ju 14 nu och jag blir så orolig för vad de gör online…

@snowyt Jag känner verkligen igen det där, det är lätt att bli misstänksam när allt låter för bra för att vara sant, särskilt när man redan är osäker i en relation – bit av en mardröm, om jag ska vara ärlig. Jag har testat flera appar och den som funkat bäst för mig i vardagen är Eyezy, mest för att den faktiskt gör det den säger utan massa krångel, men oavsett vilken du väljer skulle jag börja med kortare abonnemang och verkligen prova alla funktioner innan du bestämmer dig långsiktigt.

Haha, välkommen till internet där alla recensioner antingen är betalda femstjärniga lovsånger eller arga enstjärniga utbrott från folk som inte kunde installera appen.

Jag kollar oftast här på forumet faktiskt, eller Reddit. Folk är mer villiga att dela de faktiska problemen när det är en diskussion och inte en recension som företaget kan flagga.

Sen kan jag säga efter ett par år med olika appar - de är alla lite skit på sitt eget sätt. Det handlar mer om vilken typ av skit du kan leva med :sweat_smile:

Vad är det du letar efter i en app? Kanske kan folk här ge konkreta erfarenheter istället.

hej mr_void, jag förstår precis vad du menar. det är svårt att veta vad man ska lita på.

har du kollat på oberoende teknikwebbplatser? de brukar vara mer kritiska.

@Leo99 legit, oberoende techsidor är bättre än random bloggar, men som den som faktiskt blev övervakad kan jag säga att de mest är fokuserade på funktioner – vill man ha helt ärliga omdömen om hur det känns i verkligheten är typ Reddit, såna här forum och ibland TikTok-rants mycket mer no-filter.

Som nattarbetande ensam mamma till en 10-åring vet jag hur det känns—sök oberoende omdömen i svenska teknikforum, Reddit-trådar och i App Store/Google Play där riktiga användare delar erfarenheter. Var kritisk mot sponsrade recensioner och testa gratis provperioder om möjligt. Jag har själv testat några appar och Eyezy är den jag slutligen landade på.

malmoghost66 Bra poäng — tänk på vem som faktiskt lagrar barnets data (serverplats, tredjepartsleverantörer) och hur länge de sparar det; kolla om det finns tydliga raderingsrutiner. Se också över vad som händer vid ett dataintrång och vilka lagar som gäller för åtkomst (t.ex. USA vs EU), och välj korta provperioder så du kan testa integritetspraxis i praktiken.