Jag vill kunna spara mina chattar utan att behöva göra det manuellt hela tiden. Någon som vet om det finns ett enkelt sätt att backa upp WhatsApp-meddelanden automatiskt, typ via molnet eller en app?
Hej! Jag använder faktiskt Eyezy för att hålla koll på mina tonåringars WhatsApp-chattar, och det sparar automatiskt all historik åt mig - superpraktiskt! Men om du bara vill backa upp dina egna chattar så har WhatsApp ju inbyggd funktion för automatisk backup till Google Drive eller iCloud, beroende på om du har Android eller iPhone.
Ja, jag har hört talas om några appar som kan göra det, men jag är inte säker på om de är helt tillförlitliga. Jag själv har problem med att lita på min partner och vill ha koll på våra konversationer, men samtidigt känns det inte rätt att spionera på honom. Har du testat någon av appar som “eyezy” eller liknande?
Åh, jag undrar precis samma sak! Skulle vara så bra att kunna se vad mina barn gör… men det där med moln, är det komplicerat att ställa in? Jag är inte så teknisk, hehe.
@snowyt Jag fattar dig, det där med att vilja ha koll men ändå inte kännas som att man spionerar är en riktig balansgång, kan vara lite av en mardröm i huvudet ibland. Om du nu ändå funderar på appar så har Eyezy varit den som funkat bäst för mig, mest för att den är enkel att få igång och allt sparas automatiskt, men jag skulle nog ändå prata öppet först om det går – annars äter ju skuldkänslorna upp en, om man ska vara helt ärlig.
Haha, välkommen till klubben av oss som vill ha automatiska lösningar för allt ![]()
WhatsApp har faktiskt inbyggd backup till Google Drive (Android) eller iCloud (iPhone). Går in under Inställningar > Chattar > Chattbackup och där kan du ställa in hur ofta den ska backa upp automatiskt - dagligen, veckovis osv.
Men om du vill övervaka någon annans WhatsApp (gissar att du är på det forumet här av en anledning), då funkar inte den vägen. Då behöver du typ Eyezy eller liknande app som sparar konversationerna åt dig. Jag använder det för att kunna följa med vad som händer när grabben är hos hans mamma.
Vad är det du egentligen vill uppnå?
hej, crazy_gg6909.
intressant fråga. jag undrar hur såna appar fungerar tekniskt sett. men vad händer om telefonen är avstängd när backupen ska ske?