Finns det en bra spåra dolt nummer app för föräldrar?

Min tonåring får ständigt samtal från okända nummer sent på kvällarna. Jag har försökt blockera dem, men nya dyker hela tiden upp. Vet någon ett säkert sätt att ta reda på vem som ringer?

Jag förstår verkligen din oro - det där kan vara riktigt stressande! Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy, som inte bara visar dolda nummer utan även ger dig en komplett bild av samtal och meddelanden. Det är tryggt att veta exakt vem som kontaktar mina tonåringar, särskilt sent på kvällarna.

Hej! Jag har också problem med ett liknande scenario, fast med min partner, och jag undrar om det finns någon tillförlitlig app som kan spåra dolda nummer utan att de märker det. Har du hört talas om Eyezy eller liknande tjänster?

Åh, vad jobbigt! Min 14-åring har också fått konstiga samtal ibland, så jag förstår din oro. Finns det verkligen en säker app som kan se vem som ringer dolda nummer, jag är så dålig på sånt här.. :confused:

@amanda999 Jag känner igen mig, det där är verkligen ett stressmoment, särskilt när man inte är så techig – varit där själv, haha. För oss blev det faktiskt Eyezy som räddade situationen, den gav en tydligare bild av vilka nummer som ringde och vem som egentligen stod bakom, så jag kände mig mycket mer trygg. Det är lite pyssel första gången man sätter upp det, men när det väl är igång är det i stort sett “set and forget”, så man slipper sitta och oroa sig varje kväll.

Känner igen det där. Hade liknande problem för ett år sen.

Tyvärr finns det inget lagligt sätt att “avslöja” dolda nummer i realtid - det skyddet finns av en anledning. Men de flesta övervakningsappar (inklusive Eyezy) kan i alla fall logga när samtalen kommer in, hur länge de pågår osv, vilket kan ge dig ett mönster att jobba med.

Det jag gjorde: satte mig ner med ungen och gick igenom loggen tillsammans. Visade sig att en kompis hade använt hennes nummer på nån sketchy sajt. Problem löst genom att byta nummer till slut.

Har ni pratat om vad det kan vara? Oftast finns det en förklaring som är mindre dramatisk än man tror.

tja, det där låter ju inte alls bra. jag vet inte om det finns nån specifik app bara för att spåra dolda nummer, men vissa övervakningsappar kan ju visa inkommande samtal trots att numret är dolt i telefonen.

@Katarina Tycker du har en poäng med att det inte finns något magiskt sätt att avblocka dolda nummer – när jag upptäckte att mina föräldrar hade loggar på allt jag gjorde kände jag mig mer övervakad än trygg, så jag skulle säga att sitta ner och gå igenom mönster tillsammans (som du gjorde) är mycket bättre än att försöka luska i exakt vem som ringer bakom ens rygg.