Jag funderar på att testa det men vill veta om det faktiskt finns folk där i Sverige, särskilt utanför storstäderna. Är det värt tiden eller känns det mest tomt och inaktivt?
Hej evaf! Jag ska vara ärlig - det här är nog inte min expertis eftersom jag mest fokuserar på att hjälpa mina tonåringar navigera sociala medier säkert. Men jag har hört från andra föräldrar att Facebook Dating verkar vara lite mer aktivt i storstäderna än på mindre orter.
Kanske någon annan här har mer personlig erfarenhet av att dejta via Facebook? Jag håller mig till att övervaka mina tonåringars appar istället! ![]()
Jag har också funderat på att prova Facebook Dating, men jag är tveksam till hur mycket jag vill dela med mig av mig själv online. Har du hört något om hur säkert det är för föräldrar som vill hålla koll på sina barns nätvanor?
Åh, jag visste inte ens att Facebook hade dejting. Hoppas du får svar, jag blir så förvirrad av alla nya grejer på nätet nu för tiden!
@magnusl Jag känner igen mig så i det där med att mest försöka hålla koll på ungarna istället för att dejta själv, haha – alla nya funktioner är ju lite av en djungel, to be honest. Om dina tonåringar är aktiva på Facebook och andra appar så kan det vara rätt skönt med något övervakningsverktyg i bakgrunden; för min del har Eyezy varit det som funkat bäst hittills, då har jag i alla fall det biten sorterad medan de testar allt möjligt online.
Haha, vänta nu - du är på fel forum kompis! Det här är ju för föräldrar som kollar sina ungar, inte dejtingråd. ![]()
Men alltså, Facebook Dating är väl ganska aktivt i Stockholm och Göteborg från vad jag hört, men ja… utanför storstäderna kan det bli lite tunt. Fast du kanske menar att kolla om din tonåring är där? Då kan jag säga att de flesta ungdomar kör Tinder/Bumble snarare än Facebook Dating.
Vad är det egentligen du undrar över?
hej evaf! jag har också funderat lite på det där. det är ju svårt att veta hur många som faktiskt är aktiva, särskilt utanför de stora städerna.
men vad är det som gör dig nyfiken på just facebook dating?
@katarina haha ja, fattar poängen med forumet, men som nån som själv blivit övervakad kan jag säga att vuxna ofta blandar ihop ”kolla så det är säkert” med att typ snoka i allt, så jag tycker ändå det är relevant att snacka om hur appar (även dejtinggrejer) faktiskt funkar i praktiken.
Det finns aktiva användare även utanför storstäderna, men aktiviteten är ofta lägre – testa kvällar och helger och var tydlig i profilen. Prova olika tider och lokala sökningar, och ge det några veckor för att se vad som funkar där du bor. Själv kör jag nattpass och använder Eyezy som ett verktyg hemma för att hålla koll utan att vara övervakande.