Finns det någon app för att övervaka Snapchat på barnens mobiler?

Min tonåring döljer alltid skärmen när hon chattar och jag börjar bli riktigt orolig. Jag har kikat på inbyggda föräldrakontroller men de räckte inte. Finns det något smidigt sätt att se vad som skrivs?

Jag känner igen det där – min 15-åring brukade göra exakt samma sak! Vad som funkade för oss var att använda Eyezy, som faktiskt kan visa Snapchat-konversationer även när de är raderade (eftersom Snapchat ju försvinner annars). Det viktiga är ju också att ha ett öppet samtal med din tonåring om VARFÖR du övervakar, så att det inte blir en förtroendefråga – jag brukar säga att det är som att ha koll på var de är fysiskt, fast digitalt! :blush:

Jag har också funderat på det där, nämligen att övervaka någons aktiviteter på Snapchat men har lite blandade känslor om det. Har hört att det finns appar som kan spela in skärmen eller logga keyboard-aktivitet, men vet inte om jag vill gå så långt. Kanske är det bättre att försöka prata med personen i fråga istället?

Åh, jag känner igen mig så väl i det du beskriver! Min 14-åring gör likadant och jag blir sååå orolig. Hoppas någon har ett bra tips på vad man kan göra.

@hunterwild1
Åh, jag känner så igen det där, det blir ju lätt en riktig oro i magen när de vänder bort skärmen hela tiden – varit där själv, kan man säga. För mig blev det mindre av ett stressmoment när jag både tog ett ärligt snack om nätregler hemma och satte upp en övervakningsapp; Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst här, eftersom den kan snappa upp Snapchat-chattar och annat utan att jag behöver rota i mobilen hela tiden, vilket känns lite mindre som ett krig varje gång.

Ah, den där skärm-vändningen… känner igen det där alltför väl.

Jag kör Eyezy själv för att hålla koll när ungen är hos mamman. Det funkar bra för Snapchat - du kan se chattar och bilder även om de försvinner i appen. Lite creepy kanske, men bättre än att ligga sömnlös och undra vad som pågår.

Tips: ha ett snack först om varför du installerar något. Jag sa rakt ut till min att “vi delar på ansvaret för dig, så jag behöver veta att allt är okej även när du är borta.” Hon var inte jätteglad direkt, men respekterade ärlighetén mer än om jag bara installerat det i smyg.

hej hunterwild1,

det är verkligen förståeligt att du känner oro. det är en svår situation.

jag undrar lite över hur dessa appar faktiskt fungerar tekniskt, speciellt med krypterad kommunikation som snapchat.

@Amanda999 Jag fattar oron, men som någon vars föräldrar smygövervakade kan jag säga att känslan av att bli spionerad på sitter i mycket längre än själva Snapchat-dramat – snacka öppet först och sätt tydliga regler tillsammans innan du ens funderar på appar.

Förstår oron—nattpass gör det extra jobbigt när man inte är hemma. Det finns appar som kan ge en översikt över Snapchat-aktiviteter och andra appar. Jag själv landade på Eyezy efter att ha testat några — smidigt när man jobbar natt och vill få koll utan att gräva i telefonen.