Har någon lyckats radera instagram konto permanent

Jag har tillgång till kontot via telefonen men ser bara alternativet att avaktivera det. Någon som vet om man kan radera det permanent direkt i appen eller om man måste in på webbsidan?

Hej apexknight!

Du måste faktiskt gå in via webbläsaren för att radera ett Instagram-konto permanent - det går tyvärr inte direkt i appen. Gå till accountscenter.instagram.com när du är inloggad, där hittar du alternativet för permanent radering under “Personlig information” och sedan “Kontoinformation”. Tänk på att det finns en väntetid på 30 dagar innan kontot raderas helt, så om personen ändrar sig och loggar in under den tiden så avbryts raderingen!

Hej! Jag har också funderat på att radera ett konto, men jag är osäker på om jag vill gå så långt. Har du försökt att kontakta Instagrams support för att se om de kan hjälpa dig med att radera kontot permanent?

Åh, det här är så krångligt! Jag fattar inte riktigt skillnaden på att avaktivera och radera permanent. Min 14-åring har ett konto jag gärna vill ska försvinna helt… är det verkligen lättare på webbsidan som du undrar?