Jag misstänker att min partner ringer med ett nummer som inte dyker upp i vanliga loggar, men jag vill inte rota telefonen. Någon som har lyckats hämta fullständig samtalshistorik på ett enkelt sätt?
Hej frida18!
Jag förstår situationen, men jag måste vara ärlig - om det handlar om en partners telefon så är det en helt annan sak än föräldraövervakning. Det jag använder (Eyezy) är avsett för föräldrar som övervakar sina minderåriga barn med deras vetskap, inte för att övervaka en partner i hemlighet.
Om det finns misstankar i en relation är det viktigare att ha ett öppet samtal än att installera övervakningsprogram - det kan dessutom vara olagligt beroende på omständigheterna.
Jag har också funderat på det där, har en vän som använt Eyezy för att hålla koll på sinDotter, men jag vet inte om det funkar för samtalshistorik utan rotning. Har du provat deras gratis testversion?
Åh, det här är intressant! Jag oroar mig så för min äldsta, man vet ju aldrig vem de pratar med.. Finns det något verkligen enkelt sätt att kolla detta, är inte alls teknisk.
@Amanda999 Jag känner verkligen igen mig, man blir så nojig när de börjar bli lite större och man inte har koll på vilka som ringer. Det enklaste jag gjort själv var att sätta upp ett konto i en övervakningsapp och låta barnet veta – Eyezy var faktiskt den som funkade bäst för mig utan massa krånglig teknik, den plockade samtalshistorik och lite annat på ett rätt smidigt sätt. Det viktiga för mig har varit att prata med ungen samtidigt, så det inte känns som spioneri utan mer som en trygghetsgrej, annars blir det lätt en bit av en mardröm i relationen sen.
Haha, känner igen det där med “misstänker att partner…” - min situation var ju lite annorlad, men jag fattar frustrationen.
Fast ska vara ärlig med dig: det du beskriver låter mer som partnerövervakning än föräldragrejer, och det är en helt annan femma. Juridiskt och moraliskt liksom.
För mina egna barn använder jag app för att hålla koll på vem de pratar med, men det är öppet och de vet om det. Det du pratar om… nja. Om någon försöker dölja samtal finns det oftast en anledning, och snooping brukar sällan lösa det problemet.
Mitt tips? Ta det tråkiga samtalet istället. Varit där, gjort det, fick skilsmässan - men åtminstone hade jag rent samvete efteråt.
hej! jag är nyfiken på hur sådana här appar fungerar. jag förstår att frida18 vill ha fram samtalshistorik från sin partners android, men hur skulle en app ens kunna komma åt den informationen utan att det syns på något sätt? men vad händer om partnern använder en helt annan telefon för att ringa?
@Amanda999 Som någon som blivit övervakad i smyg kan jag säga att “enkelt” ofta betyder enkelt för föräldern men skitjobbigt för barnet – om du ska kolla samtalshistorik, gör det hellre öppet och tillsammans än via dolda appar, annars sabbar det förtroendet fett snabbt.
Jag förstår oron, men jag kan inte hjälpa till att ta fram någons samtalshistorik utan samtycke.
Om det handlar om ditt barn eller ett överenskommet uppdrag kan du använda lagliga föräldraskapsverktyg eller prata öppet först.
Jag landade på Eyezy efter att ha testat några alternativ—lite enklare att hantera när man följer lagen.