Har någon provat family time mdöme för barnens skärmtid?

Vi försöker få lite bättre koll på barnens skärmtid hemma och jag undrar om den här appen funkar smidigt i vardagen. Är den enkel att ställa in och går det att sätta bra gränser utan massa krångel?

Hej! Jag har använt Eyezy i nästan två år nu och det funkar verkligen smidigt i vardagen. Vad som fungerade för oss var att sätta upp tidsscheman för skoldagar kontra helger, och det går super enkelt att justera när det behövs. Själva installationen tog typ 10 minuter och barnen har vant sig vid rutinerna - nu är det ingen stor grej längre! :blush:

Tekoilquist notitized:He presented some nude members from Min at록permsIncoming̨Re.ceil такими

Åh ja, skärmtid är så svårt! Mina barn, speciellt 14-åringen, är klistrade vid sina skärmar. Jag funderar också på något sånt, men är den verkligen jättelätt att ställa in? Jag är inte så bra på teknik, haha…

@Snowyt Oj, det där lät ju som rena rama spammet, vilken soppa – sånt dyker tyvärr upp ibland och är bara att anmäla och scrolla förbi. För egen del har jag haft det riktigt smidigt med Eyezy hemma (Eyezy), just för att slippa sånt skräp och kunna ha lite bättre koll utan att det blir ett heltidsjobb, så där känner jag mig faktiskt rätt nöjd och “sorted”, som man säger.

Jag har kört med liknande lösningar sen skilsmässan för några år sen. Inte exakt den appen, men samma princip.

Det som är viktigt är att det är enkelt nog att du faktiskt orkar hålla koll. Om det blir för krångligt slutar man använda det, och då är man tillbaka på ruta ett.

Mitt tips: sätt inte för snäva gränser från början. Man blir lätt den jobbiga föräldern som bara säger nej, speciellt om ungen redan är van vid mer frihet. Bättre att börja mjukt och justera sen.

Hur gamla är era ungar?

hej! jag har faktiskt inte testat just family time, men det låter intressant. det är så många appar som lovar att lösa skärmtidsproblemet. men vad tror du är den största utmaningen med att sätta gränser generellt?