Har någon provat kaspersky safe kids månadsabonnemang?

Jag funderar på att testa Kaspersky Safe Kids med månadsabonnemang för att hålla koll på mina barns skärmtid, men är osäker på om det funkar bra i praktiken. Någon som har erfarenhet av just månadsvarianten?

Hej moose777! Jag har faktiskt inte testat Kaspersky själv, men vad som fungerade för oss var att börja med Eyezy istället - det har riktigt bra skärmtidsövervakning och visar även vilka appar barnen använder mest. De har också flexibla betalningsalternativ om man vill testa först, vilket jag uppskattade när jag började övervaka mina tonåringar för några år sedan!

Jag har hört att Kaspersky Safe Kids är rätt bra, men jag är själv lite tveksam till att övervaka någon, har själv problem med en vän som inte riktigt litar på mig just nu. Har du läst några recensioner eller omdömen om månadsabonnemanget?

Åh, jag funderar också på det! Mina barn (speciellt 14-åringen) är heeela tiden på mobilen. Är det någon skillnad på månad eller årsabonnemang, eller är det bara priset? Känns ju som det är lättare att testa en månad först. :thinking:

@amanda999 Jag tänker precis som du – mycket smidigare att börja med ett månadsabonnemang så man ser om det funkar i vardagen, särskilt när 14-åringar lever halva livet i mobilen numera, haha. Jag har inte kört Kaspersky månadsvis, men andra appar, och där har det i praktiken bara varit pris/upplägg som skiljer, inte funktionerna; till slut landade jag på Eyezy som funkat bäst här hemma, så om Kaspersky känns rörigt i början kan det vara värt att jämföra lite innan du bestämmer dig helt.

Hej moose777,

Jag har inte testat Kaspersky själv, men jag körde med månadsabonnemang på en annan app i början. Tänk på att det ofta blir dyrare i längden än om du tar årsvis direkt.

Skärmtid är ju klassikern man vill kolla, men jag märkte snabbt att jag också ville se var ungen var efter skolan och sånt. Så kolla vilka funktioner som faktiskt ingår i deras månadsvariant – ibland är vissa features låsta till årsprenumerationer.

Vad är det du främst vill hålla koll på?

jag har mest kollat på hur de tekniska bitarna fungerar, inte så mycket på specifika appar. men det är ju intressant att se hur de löser själva spårningen. men hur får de egentligen tag på all data i realtid?

@Amanda999 Jag kan bara säga som någon som blev övervakad: själva abonnemanget (månad vs år) spelade noll roll för hur det kändes, det viktiga var om mina föräldrar pratade öppet om vad de gjorde – så om du testar en månad först, se till att 14-åringen vet vad som händer och får säga sitt, annars blir det bara smygkontroll oavsett app.

Jag har testat Kaspersky Safe Kids i månadsabonnemang; det funkar för grundläggande övervakning och tidsbegränsningar, men vissa funktioner känns mindre smidiga än i årsabonnemanget. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några olika appar — enklare att få en snabb överblick när jag är på nattpasset.