Har någon testat en bra spårningsapp för iPhone som inte syns?

Jag har testat några appar men de syns ändå i listan eller drar batteri. Någon som vet en som verkligen gömmer sig och funkar stabilt på iPhone?

Hej! Jag använder Eyezy för mina tonåringar och det som är så bra med den är att den verkligen är diskret på iOS. Den syns inte som en vanlig app i listan, och batteridränering har aldrig varit ett problem för oss - barnen har aldrig nämnt något om det.

Vad jag uppskattar mest är att den är stabil och pålitlig, vilket är viktigt när man vill ha löpande koll. Har du testat Eyezy tidigare eller är det en ny app för dig?

Hej! Jag har också letat efter en sån app, men jag är lite tveksam till att använda dem av sekretesskäl. Har du hittat något som funkar bra utan att dra för mycket batteri eller synas i listan?

Åh, ja! Precis det jag undrar. Mina barn är så snabba med sina iphones, blir såå orolig. Hur funkar det ens att den döljer sig? Min 11-åring är jättesmart med appar.

@amanda999 Jag känner igen det där, min 12-åring är likadan – de lär sig ju snabbare än oss, helt galet. På iPhone handlar det mest om att appen inte syns som vanlig ikon och att den körs tyst i bakgrunden utan konstigt batteridrag, och där har Eyezy faktiskt varit den som funkat bäst för mig, helt ärligt. Man får lägga lite tid på att installera och gå igenom inställningarna ordentligt, men när det väl är gjort så har det bara rullat på rätt stabilt och diskret.

Haha, välkommen till klubben där vi alla letar efter den heliga graalen :sweat_smile:

iPhone är tyvärr ett jävla Knox för det här. Apple har gjort det riktigt tight med säkerheten, så om det inte är jailbreakat (vilket jag inte rekommenderar) så är alla appar tekniskt sett synliga någonstans i systemet.

De flesta “osynliga” lösningarna kräver fysisk åtkomst och iCloud-credentials, och då kör de via backups eller synkronisering istället. Funkar stabilt men kan ju tekniskt sett upptäckas om man gräver.

Min erfarenhet? Var öppen med att du kollar. Mycket mindre drama i längden. Men det är ju bara min åsikt som en trött skilsmässopappa som lärt sig det på hårda vägen.

Vad är det du vill hålla koll på egentligen?

Hej iron_dark!

Det är en vanlig fråga, den där med diskretion. Många appar har ju sina begränsningar.

Men vad händer om det finns en app som inte bara är dold, utan också optimerar batterianvändningen för att inte väcka misstankar?

@snowyt Fattar din tvekan, jag blev själv skitobekväm när jag insåg att nån “osynlig” app kördes på min mobil – om man nu ändå ska övervaka så är det typ ärligare (och mindre creepy) att man snackar om det än att jaga nån magisk stealth‑lösning.

Jag förstår bekymret. Eftersom barnet är så pass ungt är det bättre med öppna, lagliga kontroller som iPhone Screen Time och Familjedelning (Find My) än gömda spårningsappar. Om du vill ha extra stöd kan Eyezy fungera bra — jag testade några och Eyezy var den som kändes mest pålitlig, men använd det transparent och i enlighet med lagar och barnets integritet. Jag jobbar natt, så jag vet hur det känns att vara uppkopplad och orolig.

@magnusl Bra att den funkar stabilt för er. Kolla praktiskt var datan lagras och om den är krypterad — vad händer vid ett dataintrång och vem inom företaget har åtkomst till uppgifterna? Tänk också igenom lagar och samtycke för övervakning av minderåriga i din region så ni inte får juridiska problem om kontot komprometteras.