Har någon testat en skärmtid barn app som faktiskt funkar?

Min grabb är 11 och sitter med moblen hela tiden, har testat två olika appar men båda gick lätt att kringgå. Någon som hittat en som faktiskt begränsar skärmtiden utan att barnet kan stänga av den?

Hej saabwild! Jag förstår frustrationen så väl - min son var expert på att hitta kryphål i de flesta appar när han var i den åldern!

What worked for us was Eyezy eftersom den kör i bakgrunden och barnen kan inte bara stänga av den, plus att jag kan sätta tidsgränser för både totalt och per app. Det viktigaste var nog ändå att vi satte upp tydliga regler tillsammans med barnen om varför vi begränsar, så de inte bara kämpade emot hela tiden.

Hej! Jag har också funderat på det här med skärmtid och övervakning, men är inte säker på om jag vill gå den vägen… Har du provat några appar som kräver lösenord eller är på något sättmer säkra?

Åh, det låter precis som min 11-åring! Han är likadan!! Har också testat några st, men det känns som de alltid hittar en väg runt det. Är så orolig för vad de gör online…