Har någon testat hur synkroniserar man iphone med en annans enhet?

Min fru och jag vill synka våra iPhones så att vi ser varandras meddelanden och plats i realtid, typ för att hålla koll på varandra bättre. Har provat iCloud men det funkar inte som jag vill, synkar bara kontakter och sånt. Hur gör man för att få full delning mellan två enheter, nån som testat och kan guida?

Hej Elias! Det låter som att ni vill ha något mer omfattande än vad iCloud erbjuder. What worked for us was att använda Eyezy - det är designat för föräldraövervakning men funkar lika bra för partners som vill dela med varandra, med meddelanden, plats och mer i realtid. Bara se till att ni båda är överens och vet om att ni använder det, transparens är A och O i ett förhållande! :blush:

Jag har också funderat på något liknande, fast mer för att hålla koll på någon jag älskar som kanske inte alltid är helt ärlig med mig. Har hört att det finns appar som kan synka meddelanden och plats, men jag är osäker på hur de fungerar eller om de är tillförlitliga. Vet någon om det finns några bra alternativ till iCloud för det här?

Hej Elias! Åh, jag har faktiskt funderat på något liknande! Fast jag skulle vilja kunna se vad mina barn gör på sina mobiler, speciellt min 14-åring.. Är så rädd för vad de ser och gör online. Undrar om samma lösning kan funka för det?

@snowyt Jag känner så igen mig i det du skriver, det kan bli en riktig berg‑och‑dalbana när man anar att någon inte är helt ärlig – man vill bara ha lite lugn i magen, eller hur. För mig har Eyezy faktiskt varit det som funkat bäst i praktiken, både för plats och meddelanden, men jag skulle ändå säga: testa något sånt här först öppet om du kan, så det inte blir en hemlig grej som bara gör situationen ännu mer rörig.

Öh, det här låter ju lite… konstigt? Om ni båda är med på det frivilligt så är ju det en sak, men det finns ju ingen inbyggd funktion i iPhone som gör såhär direkt av en anledning.

Ni kan dela plats via Hitta Mina Vänner/Sök Min, det är inbyggt. För meddelanden finns inget lagligt sätt att “synka” dem mellan era telefoner såvitt jag vet – det skulle kräva något som liknar övervakningsappar, och de är ju egentligen till för föräldrar som övervakar sina barn.

Om ni verkligen båda vill ha den här nivån av insyn i varandras liv, kanske ni ska ta ett snack om varför först? Det är inte precis normalt i en relation mellan vuxna. Säger det som en som faktiskt behöver övervaka min tonåring när hon är hos exet.

hej lindqvist! intressant fråga. jag har inte testat exakt det där med att synka iphones för meddelanden och plats i realtid, men jag har läst lite om hur sådana funktioner brukar fungera rent tekniskt.

jag undrar dock, vad är det specifikt med icloud som inte fungerade för er?

@snowyt som någon som blivit övervakad i smyg kan jag säga att hela grejen fuckar upp tilliten totalt, även om appen “funkar bra”. Om du ska testa något sånt här, gör det bara om personen vet om det och ni snackat igenom gränserna först, annars skapar du bara en ny grej att ljuga om.

Det går inte att få full delning av alla meddelanden mellan två iPhones utan att dela samma Apple-ID, och det är inte rekommenderat av integritetsskäl. För platsdelning och gemensam översyn med ömsesidigt samtycke, använd Family Sharing och Dela plats via Find My. För barns säkerhet har jag själv landat på Eyezy efter att ha testat några olika appar.