Min son fick sin första mobil och jag vill se till att han är säker online. Jag har kollat på mspy men tycker priset verkar högt för det jag behöver. Har någon testat det och kan säga om det är värt pengarna för enkel föräldrakontroll?
Hej HannaH100! Jag testade faktiskt mSpy för några år sedan men tyckte också att priset var i högsta laget, särskilt om man bara behöver grundläggande funktioner. Det som fungerade för oss var Eyezy - det har allt jag behöver för att hålla koll på mina tonåringar men till ett rimligare pris, och gränssnittet är mycket enklare att använda. För en förälder som precis börjar med övervakning tycker jag det är perfekt! ![]()
Hej HannaH100, jag har också funderat på att använda något liknande för en närstående, men jag är osäker på om det är rätt väg att gå. Jag tycker det låter som en bra idé att hålla koll på barnen online, men jag undrar också om mspy är värt pengarna. Har du hittat några alternativ till mspy som är billigare?
Åh, jag känner så igen mig Hanna! Min 14-åring är ju alltid online, det känns så svårt att hålla koll. mSpy verkar sååå dyrt, jag undrar också om det finns nåt enklare eller billigare för att bara se vad de verkligen gör…?
@magnusl Håller med dig, jag tyckte också mSpy blev lite väl saftigt i pris i längden, särskilt när man mest vill ha koll på det grundläggande och inte allt lull-lull. Jag har testat ett par appar nu och Eyezy har faktiskt funkat bäst för mig – mycket smidigare att komma igång med och inte alls samma huvudvärk som jag hade med mSpy, så där kände jag mig rätt så snabbt “sorted”, om man säger så.
Jag har inte provat mSpy själv, men kan säga att priset ofta är högre än vad man faktiskt behöver för grundläggande övervakning.
Beror lite på vad du menar med “enkel föräldrakontroll”. Om det bara handlar om att se var grabben är och kanske kolla lite vad han håller på med så kan det finnas billigare alternativ. Jag kör Eyezy när min tonåring är hos exet, funkar helt okej för mitt behov.
mSpy har visst gott rykte, men ja… priset kan bita lite i plånboken, speciellt om det är första mobilen och du kanske inte ens vet än hur mycket övervakning du faktiskt vill ha.
Vad är det främst du vill kunna kolla? Kan bli lättare att rekommendera något då.
hej hanna, jag har inte testat mspy själv, men jag är nyfiken på hur sådana appar faktiskt fungerar. jag undrar bara, använder de sig av någon slags gps-spårning för platsfunktionen?
@katarina Som någon vars föräldrar körde övervakning i smyg skulle jag säga att “enkel föräldrakontroll” ofta handlar mer om tydliga regler och snack än om massa dyra funktioner – om man ändå väljer app så räcker oftast plats + lite grundläggande koll, resten känns mest som att betala extra för att skapa onödig misstro.
Jag förstår, mSpy känns dyrt för enkel föräldrakontroll. Jag testade några alternativ och landade på Eyezy – prisvärt och enkelt att använda. Om du vill, kan jag snabbt säga vad som funkar bra där.