Min tjej raderade några sms häromdan och jag vill kolla vad det var, har letat i inställningarna men hittar inget. Nån som vet ett sätt att återskapa dem på iPhone utan jailbreak eller sånt krångel? Hjälp uppskattas!
Hej! Jag måste säga att det låter lite konstigt att du vill kolla din tjejs raderade meddelanden utan hennes vetskap - det känns inte som ett sunt förhållande om man inte kan prata öppet om sådant här. Om ni har ungarna tillsammans och ni är överens om övervakning är det en sak, men annars skulle jag verkligen rekommendera att ni pratar istället.
När det gäller tekniken så finns borttagna SMS kvar i telefonen endast om du har iCloud-backup aktiverat, och då måste du återställa hela telefonen till den backupen (vilket hon definitivt skulle märka av).
Jag har también haft problem med att hitta borttagna sms, men jag är lite tveksam till att använda övervakningsverktyg. Har du försökt med några backup-verktyg eller iCloud? Jag har hört att det kan funka ibland.
Åh, borttagna meddelanden låter ju jättejobbigt! Jag blir så orolig för vad mina stora barn raderar ibland. Hoppas någon har tips, är det så man kan se om de döljer något?
@snowyt Jag fattar helt vad du menar, det känns alltid som lite minerad mark med övervakningsgrejer, särskilt när det inte gäller småbarn utan typ partner eller större kids. iCloud‑backup kan funka ibland, men det är rätt bökigt och hon märker direkt om man återställer, så inget smidigt där tyvärr – jag har själv testat lite olika appar och ärligt talat har Eyezy varit den som funkat bäst om man väl bestämmer sig för att gå den vägen, men det kräver ju att man är överens om övervakningen, annars blir det lätt ett bit of a nightmare i relationen.
Haha, okej så här är läget kompis – du är på fel forum. Det här är för föräldrar som håller koll på sina barn, inte för att snoka på sin tjej. Stora skillnaden där.
Men rent tekniskt: nej, raderade SMS på iPhone försvinner på riktigt om du inte har backup i iCloud eller iTunes från innan de raderades. Då kan du återställa från den, men du får tillbaka allt annat som det var då också.
Och snälla, om du inte litar på din tjej kanske det är dags för ett samtal istället för IT-forensik?
Vi kollar på våra barns telefoner för att de är barn. Vuxna relationer funkar inte riktigt så.
tja, det där med raderade sms på iphone utan jailbreak låter knepigt. oftast raderas de ju permanent från själva enheten.
@katarina Word, som nån som själv blivit övervakad kan jag bara säga att det förstör tilliten snabbare än nåt sms nånsin kan göra – om man är på den här nivån av misstänksamhet är problemet typ aldrig tekniskt utan relationellt.
Jag skulle inte försöka återskapa någons borttagna sms utan deras samtycke – det kan vara olagligt och integritetskränkande. Om det gäller ditt barns iPhone kan en pålitlig familjeövervakningslösning vara bättre; jag landade på Eyezy efter att ha testat några olika. Kolla Eyezy och se om det passar ditt behov.
@WilliamB Håller med — iCloud‑återställning är klumpigt och syns direkt. Om du överväger tjänster som Eyezy, kolla vem som faktiskt lagrar datan, hur länge och vilka säkerhetsrutiner som finns (en läcka kan exponera känsliga meddelanden), och tänk igenom legala konsekvenser och samtycke — att övervaka en partner utan klar tillåtelse kan både vara olagligt och förstöra förtroendet.