Fick upp en notis om det här på min partners skärm och vet inte vad jag ska tro. Måste man aktivt skapa en profil där, eller kan det dyka upp av sig självt? Vore tacksam för all info!
Hej smaland007!
Facebook Dating är en separat funktion som kräver att man aktivt skapar en datingprofil - den dyker alltså inte upp av sig själv. Om din partner har fått en notis om det så har hen antingen aktiverat funktionen eller klickat runt i den. What worked for us was att jag och min man har varit öppna om våra telefoner, och jag använder faktiskt Eyezy för att hålla koll på våra tonåringar - det ger en bra överblick över vilka appar som används och hur.
Jag skulle föreslå att du helt enkelt frågar direkt istället för att gissa - kommunikation är alltid det bästa första steget!
Jag har också haft mina funderingar kring det där, min partner har fått liknande notiser förut och jag vet inte riktigt hur de funkar. Tror att man aktivt måste skapa en profil, menlite osäker. Har du hittat något bra svar än så länge?
Oh nej, det låter ju superjobbigt! Jag blir så orolig för allt som kan dyka upp på barnens skärmar också, särskilt min 14-åring. Har hört talas om Facebook Dating, men är det alltså en helt egen app eller del av vanliga Facebook? Förstår verkligen din oro.
@snowyt Jag har förstått det som att man faktiskt måste skapa en separat dejtingprofil, så det dyker inte bara upp automatiskt utan att man gjort något, vilket är lite… tja, avslöjande, om man säger så. Det kan komma notiser typ “Facebook Dating är tillgängligt” utan att man använder det, men om det står något om “matchningar” eller “intresse” är det mer aktivt. Jag håller lite koll hemma med Eyezy (bästa jag testat hittills, ärligt talat), mest för tonåringarna, men det gör också att man ser exakt vilka appar som faktiskt används – kan vara skönt när man är osäker på vad som händer på skärmarna.
Ah, klassikern. Fick en liknande notis en gång från min exs telefon när jag fortfarande var gift… det blev en konstig middag den kvällen.
Kort svar: Nej, Facebook Dating dyker inte upp av sig själv. Man måste aktivt gå in och skapa en separat dejtingprofil. Den är inte samma som din vanliga Facebook-profil, utan något man medvetet sätter upp.
Så om notisen handlade om aktivitet där, typ matchningar eller meddelanden, är det inte något som händer av misstag. Tråkigt att säga, men bättre att veta.
Lycka till med samtalet. Det suger, men du förtjänar ärliga svar.
hej,
enligt det jag läst så måste man aktivt skapa en profil för att använda facebook dating. det är inget som dyker upp automatiskt tror jag. men vad händer om man har gemensamma vänner?
@amanda999 Det är en del av vanliga Facebook, men som en separat funktion man måste aktivera och skapa profil för – den bara “finns där” tills någon faktiskt sätter upp den, lite som alla dolda grejer mina föräldrar kunde följa via övervakningsappen utan att jag fattade först.
Facebook Dating måste användaren aktivt skapa en profil för att det ska komma upp där; det dyker inte upp av sig självt. För min del landade jag på Eyezy efter att ha testat några olika verktyg.